انگلیس فروش سلاح به قطر را افزایش می دهد

به گزارش کی آنلاین، خبرنگاران: دولت انگلیس با برنامه ریزی به عمل آمده میخواهد میزان و حجم فروش سلاح خود را به دولت قطر افزایش دهد.

انگلیس فروش سلاح به قطر را افزایش می دهد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار آماری از سلاح فروخته شده انگلیس به قطر بیان کرد: لندن میخواهد با برنامه ریزی های به عمل آمده میزان فروش سلاح خود را به دوحه افزایش دهد.

براساس اطلاعات منتشره از سوی این نشریه انگلیسی هم اکنون دولت قطر یکی از بازارهای مهم خرید سلاح غربی در بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است و این کشور به دلیل ثروتی که از آن برخوردار است بیشترین حجم خرید سلاح های غربی را به خود اختصاص داده است.

براساس اسناد به دست آمده توسط نشریه گاردین نیروهای گارد امیر دولت قطر در سال گذشته 3 میلیون پوند انگلیسی را صرف خرید مسلسل های هجومی ساخت انگلیس کردند که این اطلاعات با استناد به مدارک سی ای ای تی که دستور خرید در آن درج شده فاش شده است، و این اسناد به دست گروه مبارزه با تجارت سلاح افتاده است.

براساس اطلاعات به دست آمده دولت انگلیس در سال 2008میلادی مجوز فروش و صدور سلاح به ارزش 23 میلیون پوند انگلیسی را به کارخانجات تهیه و فراوری سلاح در این کشور داده بود که در 12 ماه اخیر بیشتر این بودجه مشخص شدهصرف خرید سلاح و بخصوص مسلسل های هجومی انگلیسی و تجهیزات مربوط به توپخانه شده و قطر آن را خریداری نموده است.

از این رو دولت انگلیس برای اولین بار در نمایشگاه تسلیحات نظامی میلیبول که در دوحه پایتخت قطر افتتاح شده بود شرکت کرد، و حتی ظرف ماه گذشته هم شماری از وزرای دولت انگلیس طی اظهارنظرهای مختلفی بیان کردند که دولت قطر به یکی از بزرگ ترین بازارهای فروش سلاح انگلیسی در منطقه تبدیل شده است.

به همین دلیل ریچارد پانگوین رئیس هیئت تجاری و سرمایه گذاری دفاعی و سازمان امنیت انگلیس که ریاست هیئت فروش سلاح انگلیس در نمایشگاه دوحه را برعهده داشت در این باره به نشریه خلیج تایمز گفته بود: دولت قطر شریک مهم و راهبرادی ماست و از این رو ما برای تعمیق و گسترش روابط امنیتی با این کشور کوشش بسیاری می کنیم و این یاری ها حتی بخش اینترنتی را هم در بر می گیرد.

از سوی دیگر اندرو سمیت از سازمان سی ای ای تی در این باره تاکید نمود: دولت قطر یک نظام استبدادی است و در مورد مسائل مربوط به حقوق بشر نقض های بسیاری دارد و متاسفانه دولت انگلیس با این قراردادهای عظیم فروش سلاح به دوحه باعث گسترش استبداد و نقض حقوق بشر در قطر شده است.

این نشریه به نقل از این عضو سازمان سی ای ای تی اضافه کرد: ما از دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس می خواهیم در دیداری که قرار است هفته جاری با مقامات قطری داشته باشد از اوضاع حقوق بشر و دمکراسی در این کشور هم پرس و جو کند.

لازم به ذکر است دولت انگلیس به دلیل صدور سلاح به دولت بحرین که این کشور هم به نقض حقوق بشر متهم است همیشه مورد انتقاد جامعه بین المللی بوده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 627

به "انگلیس فروش سلاح به قطر را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس فروش سلاح به قطر را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید