افزایش تلفات گردباد و طوفان در مالاوی، موزامبیک و زیمبابوه به 150 کشته

به گزارش کی آنلاین، تلفات گردباد شدید و سیل که از هفته گذشته بخش هایی از سه کشور مالاوی، موزامبیک و زیمبابوه را درنوردیده، به 150 کشته و صدها مفقود افزایش یافته است.

افزایش تلفات گردباد و طوفان در مالاوی، موزامبیک و زیمبابوه به 150 کشته

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بنا بر اعلام سازمان ملل و مقام های مالاوی، موزامبیک و زیمبابوه ، تلفات گردباد شدید در این سه کشور آفریقایی و وقوع سیل در بعضی مناطق به 150 کشته افزایش یافته و ده ها هزار نفر همچنان در حال دسته و پنجه نرم کردن با مسائل ناشی از آنها هستند.

به نوشته آسوشیتدپرس، گردباد موسوم به آیدای (Cyclone) که از هفته گذشته مالاوی، موزامبیک و زیمبابوه در جنوب قاره آفریقا را درنوردیده، زندگی بیش از یک و نیم میلیون نفر را مختل نموده است.

طبق اعلام مقام های این سه کشور و سازمان ملل، امروز یکشنبه تلفات گردباد به 150 کشته و صدها مفقود افزایش یافته و ده ها هزار نفر هم با مسائل مختلفی از قبیل قطع راه های مواصلاتی و اختلال خطوط تلفن روبرو هستند.

بیشترین آسیب و خسارت ها به شهر بندری بیرا در موزامبیک وارد شده و سبب شده که فرودگاه این شهر بسته گردد، برق قطع و بسیاری از منازل تخریب گردد.

گردباد روز پنجشنبه از این شهر، وارد موزامبیک به زیمیابوه و مالاوی شده است.

گردباد سبب تخریب مدارس، فروشگاه ها، بیمارستان ها و پاسگاه های پلیس شده و همراه با آن در بعضی مناطق سیل هم زندگی ساکنان را مختل نموده است.

نهادهای وابسته به سازمان ملل و صلیب سرخ از طریق بالگرد در حال ارائه یاری های امدادی، دارویی و تحویل مواد غذایی هستند.

دولت زیمبابوه اظهار داشت که سیل در این کشور سبب جان باختن حداقل 31 نفر به ویژه در منطقه مرزی و کوهستانی چیمانیمانی در مرز موزامبیک شده است. تلویزیون دولتی زیمبابوه هم از مفقود شدن 150 نفر خبر داده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 168

به "افزایش تلفات گردباد و طوفان در مالاوی، موزامبیک و زیمبابوه به 150 کشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تلفات گردباد و طوفان در مالاوی، موزامبیک و زیمبابوه به 150 کشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید