اداره میراث فرهنگی و بسیج سازندگی کرمانشاه تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش کی آنلاین، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه و سازمان بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم (ص) این استان، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

اداره میراث فرهنگی و بسیج سازندگی کرمانشاه تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در این نشست ضمن استقبال از ظرفیت های بین بخشی و هم افزایی میان دستگاه ها، گفت: بخشی از عملکرد این اداره کل در حوزه صنایع دستی و بومگردی به عنوان مصداق اقتصاد مقاومتی با توضیح وظایف بسیج سازندگی ارتباط بسیار نزدیکی دارد.

او اضافه نمود: تسهیلات روستایی یک فرصت استثنایی برای افرادی است که در جامعه روستایی به آن نیازمند هستند. در بخش جمعیت تحت پوشش بسیج سازندگی امکان تعریف پروژه ها و برنامه ها به ویژه در بخش صنایع دستی، بومگردی و مراکز خدمات بین راهی وجود دارد.

بالایی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، می توان برای نیازسنجی جامعه تحت پوشش بسیج سازندگی از محل تسهیلات ارزان قیمت روستایی، بدون محدودیت در حوزه کارگاه های صنایع دستی اقدام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، منطقه اورامانات را به عنوان یکی از ظرفیت های بی بدیل به منظور توسعه صنایع دستی و بوم گردی این استان معرفی کرد و گفت: با کمک بسیج سازندگی می توان نیروهای توانمند را شناسایی نموده و در راستای کمک به اشتغال روستایی به کار گرفت.

او همچنین طرح کارورزی را فرصتی بسیار مناسب برای اشتغال نیروهای تحصیل نموده و جویای کار دانست و گفت: تحصیل نموده ها می توانند ضمن کسب آموزش ها و تجارب لازم، توان خود را به بازار کار ارائه نمایند.

همچنین در این نشست حسین قبادی یصیر مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، گفت: بسیج سازندگی در حوزه اشتغال سه اقدام را در دستور کار دارد که شامل آموزش، ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی و پرداخت تسهیلات است.

او با اظهار خرسندی از همکاری با میراث فرهنگی، گفت: با استفاده از ارتباطات و ظرفیت پایگاه ها و گروه های جهادی می توان به هم افزایی، شناسایی و اجرای طرح ها کمک کرد.

قبادی یصیر ادامه داد: گروه های جهادی با یک رویکرد جدید در مناطق جغرافیایی فعالیت می نمایند که علاوه بر کار عمرانی مباحث آموزشی و ترویجی را نیز دنبال می نماید.

وی با بیان اینکه تسهیلات روستایی ظرفیت بسیار خوبی است که از آن استقبال می کنیم، توضیح داد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت های بین بخشی به افزایش اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی جامعه روستایی کمک کنیم.

در انتها این نشست، تفاهم نامه ای برای انجام همکاری های بیشتر میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه و سازمان بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم (ص) این استان امضا شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 10

به "اداره میراث فرهنگی و بسیج سازندگی کرمانشاه تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره میراث فرهنگی و بسیج سازندگی کرمانشاه تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید