اجرای برنامه ملی مراقبت غذا و تغذیه در مرکز بهداشت غرب اهواز

به گزارش کی آنلاین، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: برنامه ملی مراقبت (سورویلانس) غذا و تغذیه در 2 منطقه در حوزه غرب برگزار می گردد.

اجرای برنامه ملی مراقبت غذا و تغذیه در مرکز بهداشت غرب اهواز

به گزارش خبرنگاران از اهواز، مهران احمدی بلوطکی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: برنامه ملی مراقبت (سورویلانس) غذا و تغذیه در 2 منطقه در حوزه غرب این کلانشهر با مشارکت پژوهشگران انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور و همکاری دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و با حمایت صندوق حمایت از بچه ها سازمان ملل متحد در ایران و همکاران دانشگاه های علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اجرا می گردد.

او معین شرایط شاخص ها تن سنجی در بچه ها، معین شاخص های بیوشیمیایی در بچه ها و معین شرایط شاخص های خطر ناامنی غذایی را از جمله اهداف برنامه ملی مراقبت (سورویلانس) غذا و تغذیه مطرح نمود.

احمدی بلوطکی با بیان اینکه در این پژوهش، اطلاعات به روز در خصوص شرایط تغذیه جامعه و عوامل تاثیرگذار بر آن ها فراهم می گردد، گفت: این اطلاعات اساس تصمیم گیری برای افرادی است که مسئول سیاستگذاری، طراحی و مدیریت برنامه های مرتبط با بهبود الگوی مصرف و شرایط تغذیه جامعه هستند.

این مقام مسئول هدف اصلی سورویلانس غذا و تغذیه را گردآوری منظم و به روز اطلاعات شرایط تغذیه جامعه و عوامل موثر بر آن عنوان و توضیح داد: این برنامه در حوزه مرکز بهداشت غرب اهواز در دو منطقه عین دو و کوی سیاحی اجرا می گردد و جمعیت هدف در این طرح بچه ها 2 تا 5 ساله ای هستند که از سوی وزارت متبوع معین شده اند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان داشت: در حوزه مرکز بهداشت منطقه جمعیت هدف 2 خوشه است که در هر خوشه از 20 کودک با رضایت خانواده، نمونه خون گرفته می گردد.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1924

به "اجرای برنامه ملی مراقبت غذا و تغذیه در مرکز بهداشت غرب اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای برنامه ملی مراقبت غذا و تغذیه در مرکز بهداشت غرب اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید