آیا پاسپورت واکسن راهی برای آغاز سفرهای بین المللی است؟

به گزارش کی آنلاین، با شروع فرآیند واکسیناسیون کووید 19 در اروپا، کشورهای قاره سبز سعی دارند تا با اجرای طرح پاسپورت واکسیناسیون در جهت احیای صنایع گردشگری قدم بردارند.

آیا پاسپورت واکسن راهی برای آغاز سفرهای بین المللی است؟

در حالی که بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا (کووید 19) می گذرد، مردم دنیا با دستیابی به انواع واکسن ، درصدد شکست دادن این پاندمی برآمده اند. یک پاندمی بزرگ و تاریخی که بدون اغراق، تمامی صنایع را زمین گیر نموده است. حالا که کشورهای مختلف دنیا، از جمله اروپا، فرآیند واکسیناسیون را شروع نموده اند، به نظر می رسد که کم کم باید خودمان را برای احیای صنایعی آماده کنیم که تحت تاثیر کووید دچار رکود شده بودند.

اخیرا اعضای اتحادیه اروپا در نشستی از علاقه خود به ایجاد یک نظام مشترک بر پایه به رسمیت شمردن پاسپورت واکسیناسیون خبر دادند. البته هنوز تعیین نشده که دارندگان پاسپورت واکسیناسیون از چه امتیازاتی بهره می برند. در جریان جلسه مذکور، هر 27 نماینده کشورهای اروپایی قبل از مطرح کردن بحث پاسپورت واکسیناسیون، پیرامون راه های مختلف برای مقابله با کووید 19 بحث کردند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم کشور آلمان، درباره پاسپورت واکسیناسیون چنین گفت:

همه بر لزوم ایجاد یک نظام این چنینی توافق دارند. با این وجود، کمیسیون اتحادیه اروپا همچنان به سه ماه زمان برای اجرای چنین طرحی نیاز دارد. زمانی که قرار است جهت آمادگی زیرساخت های فنی (برای اجرای طرح پاسپورت دیجیتالی واکسیناسیون)، به کشورهای اروپایی ارائه گردد. تمامی این زیرساخت ها تا فصل تابستان آماده خواهند بود.

هنوز تعیین نیست که دارندگان پاسپورت واکسیناسیون از کدام امتیازات برخوردار خواهند شد. کشورهایی مانند اسپانیا، قبرس، یونان و ایتالیا که توریسم برای آن ها نقش مهمی دارد، در ماه های اخیر در کوشش بودند تا با ارائه پاسپورت واکسیناسیون به افرادی که واکسن کرونا را دریافت می نمایند، درب های خود را به روی این افراد باز نمایند؛ آن هم بدون هیچ محدودیتی. هدف از اجرای چنین طرحی، این بود که اشخاص بتوانند در زمان های تعیینی از سال، مخصوصا تعطیلات تابستانی، به کشورهای نام برده سفر نمایند تا چرخ دنده های تورسیم در آن ها به کار بیفتد. برآورد پیرامون امتیازهایی که افراد دارای پاسپورت نام برده دارند، پیرامون این قضیه است که آیا محدودیتی برای سفر این افراد در نظر گرفته می گردد یا خیر؟ در این رابطه، سباستین کروز، صدراعظم کشور اتریش، می گوید:

چنین افرادی باید بدون داشتن هیچ محدودیتی، به سیاحت در سراسر دنیا مشغول شوند.

گرچه آنگلا مرکل چنین نظری ندارد و از دیدگاه او، پرونده چنین موضوعی فعلا باید باز بماند. این در حالی است که اورسالا وون در لایِن، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، اعلام نموده که هر یک از کشورهای اروپایی باید به صورت جداگانه پیرامون این قضیه محدودیت های سفر خود را مدیریت کند.

از آنجایی که در حال حاضر روال واکسیناسیون عمومی در اروپا کاملا نوپا است، باید بیشتر صبر کرد و دید که چگونه این طرح در آینده به مرحله اجرا می رسد.

منبع: کجارو / iamexpat.de
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2054

به "آیا پاسپورت واکسن راهی برای آغاز سفرهای بین المللی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پاسپورت واکسن راهی برای آغاز سفرهای بین المللی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید