آمار عدم بازگشت به موقع دانشجویان بورسیه

به گزارش کی آنلاین، مجتبی صدیقی در مصاحبه با خبرنگاران درباره عدم بازگشت دانشجویان بورسیه گفت: روال درخصوص این دانشجویان همان روال گذشته است و تغییر جدی ندارد.

آمار عدم بازگشت به موقع دانشجویان بورسیه

وی درباره اینکه روند بازگشت دانشجویان بورسیه از کشورهای مختلف به چه صورت است اضافه نمود: روند بازگشت از کشورهای مختلف متفاوت است، در کشورهای بلوک شرق، معمولا تاخیر در بازگشت وجود ندارد، اما در کشورهای غربی مانند کانادا و آمریکا عدم بازگشت نداریم، اما تاخیر در بازگشت وجود دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه نمود: دانشجو زمانی که فارغ التحصیل می گردد، محتمل است با یک تا دو سال تاخیر، به دلیل پسداک و یا دکترایی که ایجاد می گردد، بازگردد.

وی یادآورشد: اما از جهت عدم بازگشت قطعی، درصدهایی که وجود دارد، بسیار پایین است، معمولا اگر متوسط را در نظر بگیریم، 10 تا 15 درصد است این رقم خیلی تغییر نکرده و ارتباطی به این دولت و دولت های قبل ندارد.

صدیقی اضافه نمود: ما معمولا دانشجویانی را که بعد از دو تا 3 سال از فارغ التحصیلی بازنگردند، اسم آنها را عدم بازگشت می گذاریم، اما نمونه هایی هم بوده که ما فکر می کردیم عدم بازگشت است اما بعد از 3 سال از فارغ التحصیلی باز گشته اند.

رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه نمود: بعضی ها دانشجویان بورسیه نیز مهلت بورس آنها تمام می گردد و ممکن است که درس آنها طولانی گردد که ما آنها را هم عدم بازگشت حساب نمی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 480

به "آمار عدم بازگشت به موقع دانشجویان بورسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار عدم بازگشت به موقع دانشجویان بورسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید