امدادرسانی اورژانس خراسان جنوبی به 24 هزار نفر در تعطیلات تابستان

به گزارش کی آنلاین، علی دلخروشان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در تابستان سال جاری 65 پایگاه اورژانس به صورت 24 ساعته در سطح استان آماده انجام مأموریت بودند.

امدادرسانی اورژانس خراسان جنوبی به 24 هزار نفر در تعطیلات تابستان

وی گفت: همچنین آمبولانس های جاده ای از ساعت شش صبح تا 11 شب در حاشیه جاده ها به منظور آرامش خاطر مسافران، یادآوری مخاطرات سفر و کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار حضور داشتند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت دو پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان های بیرجند و طبس، عنوان داشت: طی این مدت پایگاه های اورژانس هوایی استان بالغ بر 671 ماموریت انجام داد که طی این ماموریت ها 101 بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل شدند.

دلخروشان ادامه داد: علاوه بر همه این ها یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در بیرجند و فردوس جهت امدادرسانی به حوادث پرتلفات آماده امدادرسانی به مسافران و مردم بودند.

انجام 24 هزار مأموریت

وی از انجام 24 هزار مأموریت توسط پایگاه های اورژانس استان در طول اجرای طرح تابستانی سال جاری اطلاع داد و گفت: از این تعداد دو هزار و 612 مورد مربوط به تصادفات بوده است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی اضافه نمود: در این ماموریت ها مأمورین اورژانس استان به 24 هزار و 700 نفر امدادرسانی کردند.

دلخروشان، میانگین زمان رسیدن بر بالین بیمار در حوادث جاده ای را 7.5 دقیقه و در شهرها پنج دقیقه گفت و گفت: این در حالی است که میانگین کشوری زمان رسیدن به بالین بیمار در جاده ها هشت دقیقه و در شهرها 14 دقیقه بوده و خراسان جنوبی از این نظر در وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری واقع شده است.

به گفته وی در اجرای طرح تابستانه سال جاری 420 نیروی تخصصی فوریت های پزشکی همکاری داشته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 54

به "امدادرسانی اورژانس خراسان جنوبی به 24 هزار نفر در تعطیلات تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امدادرسانی اورژانس خراسان جنوبی به 24 هزار نفر در تعطیلات تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید