8 روش ساده برای داشتن موی فر و زیبا با حالت طبیعی

به گزارش کی آنلاین، وقتی به موی فر فکر می کنیم به یاد موهای فر دهه 80 میلادی می افتیم که حالت ناخوشایندی داشتند و اصلا قابل حالت دادن نداشتند. اما باید بدانید که با مراقبت های مناسب موهای فر و زیبا خواهید داشت، زیباترین موهایی که همه جا خودنمایی کنند.

8 روش ساده برای داشتن موی فر و زیبا با حالت طبیعی

حتما همه شما سریال Game of thrones را دیده اید، به موهای جان اسنو فکر کنید، یا موهای بردلی کوپر و جاستین تیمبرلیک. هوش از سر می بردند، نه؟

موضوع مهم این است که نباید به دنبال از بین بردن فر و زیبایی موهایتان باشید، برعکس، باید با استفاده از محصولات تقویت کننده و روش های ملایم و مناسبِ خشک کردن و شانه زدنِ مخصوص موهای فر، آن ها را به اوج زیبایی و جذابیت طبیعی خود برسانید. حتی اگر موهای صافی دارید می توانید آن ها را به راحتی به موهای فر و زیبا تبدیل کنید. ما در این مطلب به شما 8 روش برای داشتن موهای فر و زیبا آموزش می دهیم.

1. موها را کم بشویید

شامپو موهای شما را خشک می کند، مخصوصا اگر از شامپویی با فرمول سولفاته استفاده می کنید؛ این ماده می تواند جلوی فر خوردن موهای شما را بگیرد. اگر موهایتان را به شکل صحیح و با میزان مناسب آب نشویید، سولفات باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو و پوست می شود.

همچنین شامپو می تواند به دلیل سنگینی که دارد موهای شما را صاف کند. پس برای حفظ فر موهای خود، آن ها را دائما با شامپو نشویید. بهتر است برای شست وشو و از بین بردن آلودگی موهایتان آن ها را با آب سرد یا ولرم بشویید.

  • ساخت شامپوی خانگی و طبیعی برای سلامت بیشتر مو

2. موها را طبیعی خشک کنید

بگذارید موهای شما به طور طبیعی خشک شود. حوله ها الیاف ریزی دارند که رطوبت را به شکل کاملی جذب می کند و پس از حمام می توانید به کمک آن رطوبتِ اضافه موها را بگیرید. پس از دوش دریافت، موهای شما مرطوب است و تصور می کنید که در شرایط خوبی قرار دارند، اما شست وشو باعث از بین رفتن چربی طبیعی روی آن ها شده است.

اگر در این زمان برای خشک کردن موها از سشوار استفاده کنید، باعث از بین رفتن بیشترِ این چربی می شوید و موی فرِ شما تبدیل به مویی خشک و بد حالت می شود. در معرض حرارت قرار دادن موی فر، علاوه بر خشکی بیش از اندازه، باعث ایجاد موخوره نیز می شود. برای جلوگیری از این اتفاقات باید اجازه دهید موهایتان به شکل طبیعی و با کمک دمای هوا خشک شود.

3. از اسپری نمک دریایی استفاده کنید

اسپری نمک دریایی علاوه بر حجیم کردن موها، به تقویت پیچ و خم های طبیعی موی فر کمک می کند. نمک دریایی روی موهای شما سطح نرمی ایجاد می کند و از شکننده شدن مو جلوگیری می کند. همچنین برای رسیدن به نتیجه بهتر پیشنهاد می کنیم وقتی تازه از زیر دوش آب بیرون آمده اید و موهای تان هنوز خیس است، از این اسپری استفاده کنید و سپس با کمک انگشتان تان به موها حالت دهید.

4. فر کننده مو را امتحان کنید

اگر موهای متوسط یا بلندی دارید که صاف هستند یا حالت موج دارِ ملایمی دارند، بهترین راهِ فر کردنِ آن ها، استفاده از فرکننده مو است. همچنین اگر موهای شما فر است اما فرهای منظم و یک دستی ندارد می توانید از این وسیله برای مرتب کردن فرها و ایجاد ظاهری بهتر استفاده کنید.

از قلم نیاندازید که برای استفاده از این دستگاه باید موهایتان کاملا تمیز و خشک باشد؛ سپس از گرم بودنِ دستگاه فر کننده مطمئن شوید و حالا شروع به فر کردن موهای خود کنید. برای اینکه حرارت به موهای تان آسیب نرساند، قبل از شروعِ کار، به آن ها اسپری محافظت از مو بزنید.

5. از محصولات تقویت کننده فر استفاده کنید

محصولاتِ تقویت کننده فرِ مو، با کاهش میزان موخوره، باعث بهتر شدنِ فر موهای شما می شوند. همچنین استفاده از این محصولات باعث ماندگاری طولانی ترِ فرِ موها می شوند. بیشترِ این محصولات قابل استفاده روی موهای خشک و مرطوب هستند و مقدار کمی از آن ها تاثیر کافی را روی موها خواهند گذاشت.

در زمانِ خرید حتما به نوع و جنس موهای خود و توضیحات روی بسته محصول دقت کنید. در صورت انتخاب اشتباه ممکن است موهای شما دچار ریزش شده یا از حالت فر خارج شود.

6. مدل موی مناسب انتخاب کنید

استفاده از یک مدل موی کوتاه یا متوسط، بیشترین میزانِ نمایشِ فر موها را به شما می دهد. اگر موهای بلندی دارید هم می توانید برای ایجاد جلوه بیشتر، از بیگودی های گرم استفاده کنید. اگر موهای صاف دارید و می خواهید آن ها را فر کنید، بهتر است روی موهای بلند امتحان کنید.

فر کردنِ موی کوتاه ظاهر جذابی نخواهد داشت. همچنین می توانید از سبک موهای خاص، مثل کوتاه بودنِ اطراف و بلند بودنِ وسطِ سر، استفاده کنید. استفاده از اسپری نمک دریایی حجم مناسبی از مو در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید آن ها را به هر مدلی آرایش کنید.

  • تفاوت شپش و شوره سر چیست؟

7. از فر دائم استفاده کنید

اگر موهایی صاف دارید و می خواهید مدتِ طولانی ای حالت آن ها را به موج دار یا فر تغییر دهید، بهتر است از فر دائم استفاده کنید. این یک روش شیمیایی است پس اگر موهای شما سفید شده یا آسیب دیده است حتما قبل از انجام هر کاری این موضوع را به آرایشگر خود اطلاع دهید.

فر دائم حالت نرم و طبیعی دارد و شما می توانید آن را به شکل دلخواه آرایش کنید. مدت زمان ماندگاری فر دائم معمولا 6 ماه است و در طول این مدت موهای شما به شکل طبیعی رشد می کنند.

8. از روغن استفاده کنید

قرن ها است که از روغن مراکشی یا روغن آرگان برای سالم و براق نگه داشتن موها استفاده می شود. وقتی صحبت از موی فر است، اهمیت این روغن ها بیشتر می شود، زیرا موی فر نسبت به موی صاف نیاز بیشتری به رطوبت و چربی دارد. به دلیل پیچ و خم هایی که در موی فر وجود دارد، چربی ِ مورد نیاز که از پوست سر تامین می شود، به سختی به ساقه مو می رسد.

روغن آرگان یک محصول طبیعی با آب رسانی فوق العاده است که علاوه بر شاداب نگه داشتن موها، از ایجاد موخوره جلوگیری می کند. شما می توانید قبل از استفاده از سشوار، موهای خود را به روغن آرگان آغشته کرده، از آن ها در برابر حرارت محافظت کنید. موخوره دشمن اصلی موهای فر است. با استفاده از روغن های مناسب اجازه ایجاد موخوره روی موهای خود را ندهید.

چطور می توانم از فر دائمی استفاده کنم، به شکلی که ظاهری طبیعی داشته باشد؟

اگر مدل موهای شما صاف است، برای داشتن موی فرِ ِ طبیعی با چالشی جدی روبرو هستید. با این حال راه کارها و روش های زیادی وجود دارد که بتوانید به موهایتان حالت فر طبیعی بدهید. به عنوان مثال، می توانید از سشوار با سرِ مخصوصِ موهای فر (Diffuser) استفاده کنید، روی موهای خود محلول نمک دریایی اسپری کنید، موها را با حوله خشک کنید، مدل موی مناسب انتخاب کنید و از شستن بیش از حدِ آن ها خودداری کنید.

آیا می توانم موی صاف را به موی فر تبدیل کنم؟

می توانید با انتخاب یک مدل موی مناسب و کمک دریافت از ابزار و وسایل حالت دهنده موی سر، موهای تان را فر کنید. اما اگر می خواهید فر موهای تان ماندگار باشد باید از فر دائمی استفاده کنید.

آیا موی فر را شانه بزنم؟

موی فر، خشک و شکننده است و در صورتی که در حالت خشک آن ها را شانه بزنید، انتهای آن دچار شکستگی و آسیب می شود؛ پس بهتر است موی فر را در حالت خیس یا نم دار شانه بزنید تا از ایجاد موخوره و ریزشِ آن جلوگیری کنید.

منبع: thetrendspotter

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1317

به "8 روش ساده برای داشتن موی فر و زیبا با حالت طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 روش ساده برای داشتن موی فر و زیبا با حالت طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید