کمیته امداد، سه هزار و 291 میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری و توزیع شد

به گزارش کی آنلاین، یرکل هماهنگی و امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد از جمع آوری سه هزار و 291 میلیارد تومان کمک های مردمی و توزیع آن به نیازمندان تحت پوشش خبر داد.

کمیته امداد، سه هزار و 291 میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری و توزیع شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید احسان گتمیریان روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا، مبالغ دریافتی را مربوط 11 ماه سال گذشته بیان نمود و اضافه نمود: مبالغ جمع آوری شده در قالب صدقات، طرح های مبتنی بر نیاز (جهیزیه، کمک به سیل زدگان، مسکن، اکرام ایتام و غیره) به صورت نقدی و غیرنقدی بوده است.

وی با بیان اینکه از مبلغ یاد شده یک هزار دو میلیارد تومان در قالب نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی بوده است، شرح داد: از مجموع مبالغ دریافتی سه میلیارد و 200 میلیون تومان در قالب صدقات پیامکی بوده که از طریق تلفن همراه با روش های مختلف پرداخت شده است.

وی گفت: در حال حاضر پنج میلیون و 800 هزار صندوق جمع آوری صدقات در منازل مردم سراسر کشور و نیز یک 183 هزار صندوق در سطح معابر و 110 هزار صندوق در اماکن، مجموعه های تجاری، فرودگاه ها و دیگر مکان های مناطق مختلف وجود دارد.

به گفته مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد از مجموع مبالغ دریافتی 372 میلیارد تومان نیز از مربوط به صندوق های صداقت منازل، معابر و اماکن بوده که تا آخر بهمن 98 جمع آوری شده است.

وی در خصوص کمک های مردمی در خصوص جشن نیکوکاری نیز که همه ساله از دهم اسفند ماه همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد شروع و تا شانزدهم بهمن ماه ادامه دارد، گفت: امسال برای نخستین بار با توجه به شرایط موجود و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، مردم از طریق سامانه کمیته امداد، کد ussd (سرویس آنی پرداخت) تلفن همراه ستاره 8877 ستاره یک مربع از مجموع کمک های دریافتی 323 میلیون تومان تا 24 اسفندماه کمک های خود را واریز کردند.

به گفته وی، به رغم غیر حضوری بودن مردم برای اهدا کمک های خود به صورت نقطه به نقطه تا 24 اسفند 98 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مشارکت های مردمی در جشن نیکوکاری 28 درصد رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 901

به "کمیته امداد، سه هزار و 291 میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری و توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته امداد، سه هزار و 291 میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری و توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید