کتاب تبریز، میراث و فرهنگ نگاهی به تاریخ، پیدایش و باورها منتشر شد

به گزارش کی آنلاین، کتاب تبریز، میراث و فرهنگ به قلم قاسم کاوه ای که در برگیرنده اطلاعات جامعی از پیشینه فرهنگی ، تاریخی شهر تبریز است توسط مرکز فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، چاپ و منتشر شد.

کتاب تبریز، میراث و فرهنگ نگاهی به تاریخ، پیدایش و باورها منتشر شد

خبرنگاران: این کتاب در چهارده فصل تالیف شده و درآن به موضوعاتی مانند تاریخچه پیدایش، محله های قدیمی ، موزه ها و بناهای تاریخی، صنعت حمل و نقل و چاپ ، فرهنگ و ادبیات عامه، مشاهیر، آموزش ،ترویج علم و هنر و صنایع دستی پرداخته شده است.

نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است : تاریخ نگاری تبریز دارای پیشینه ای طولانی است و با توجه به اینکه نگارش درباره پیدایش تبریز از اوایل سده پنجم میلادی اجرا شده است، در این کتاب جغرافیای تاریخی تبریز و قسمت اصلی و هسته مرکزی شهر در دوره مورد نظر (از دوره باستان تا خاتمه عصر اتابکان) مورد آنالیز قرار گرفته است.

به گفته قاسم کاوه ای ، این کتاب گزیده هایی از نوشته های صاحب نظرانی است که عمر خود را در این راستا صرف نموده و در معرفی فرهنگ و میراث تبریز نقش داشته اند چرا که انتقال فرهنگ غنی و میراث و تجربیات گذشتگان که تخصص نیز مجموعه همین تجربیات است، می تواند برای آیندگان مفید باشد.

گفتنی است، این کتاب یک کتاب اجتماعی است که با توضیح وقایع و تصاویر گذشته سعی در فراهم کردن آینده ای در مختص جامعه امروزی دارد چرا که تبریز شهر کهنسال و باستانی است .

گفتنی است، نویسنده این کتاب تجربیات نگارنده گان پیشین را بازنویسی و تطبیق نموده است و سعی بر این بوده که موثق ترین مطلب نوشته گردد.

یادآور می گردد،در انتهای کتاب نقشه های تبریز در گذر زمان ضمیمه شده است.

منبع: چمدان
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 416

به "کتاب تبریز، میراث و فرهنگ نگاهی به تاریخ، پیدایش و باورها منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تبریز، میراث و فرهنگ نگاهی به تاریخ، پیدایش و باورها منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید