کال آو دیوتی در یک سال گذشته بیش از 50 میلیون کاربر خود را از دست داده است

به گزارش کی آنلاین، مجموعه ندای وظیفه (Call of Duty) یکی از پرطرفدارترین مجموعه های شوتر در تاریخ بازی های ویدیویی است. حال این طور که به نظر می رسد این مجموعه در حال از دست دادن کاربر است. طبق اولین گزارش سرمایه گذاری که از طریق اکتیویژن (Activision) منتشر شده است، تعداد بازیکنان ندای وظیفه از سال 2021 تا 2022 کاهش زیادی داشته است. در گذشته، به دلیل محبوبیت وارزون (Warzone)، ندای وظیفه توانست بیش از 150 میلیون کاربر فعال در ماه داشته باشد. حال به نظر می رسد که این عدد 50 میلیون افت داشته است.

کال آو دیوتی در یک سال گذشته بیش از 50 میلیون کاربر خود را از دست داده است

در حال حاضر مجموعه ندای وظیفه حدود 100 میلیون کاربر فعال دارد. این عدد رقم کمی نیست ولی افت بسیار زیادی برای این مجموعه است. اکتیویژن دلیل این کم شدن بازیکنان را ناموفقیت ونگارد (Vanguard) و بی تعهدی بازیکنان وارزون می داند. در اصل فروش کم ونگارد روی این ماجرا بی تأثیر نیست اما بحث اینجاست که بیشتر بازیکنان ندای وظیفه در حال تجربه وارزون بودند. پس می توان گفت که افت اصلی در این بازی اتفاق افتاده است.

این افت کاربر برای بازیکنان وارزون کاملا منطقی است. به دلیل اینکه این مدت از نظر پشتیبانی برای این بازی بسیار ناامید کننده بوده است. در هر فصل بخش هایی که اضافه شده چندان مجذوب کننده نیست و از لحاظ عملکرد هم این بازی ایرادات زیادی داشته است. حتی نقشه جدیدی که عرضه شد باگ های بسیار بزرگی داشت.

در حال حاضر اکتیویژن سرمایه گذاری زیادی روی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) کرده است. این شرکت به شدت محبوب است. در حال حاضر اینفینیتی وارد در حال کار روی دنباله وارزون است. این طور که به نظر می رسد وارزون به طور کامل تغییر خواهد کرد! حتی قرار است از موتوری استفاده شود که بازی مدرن وارفر بعدی هم روی آن ساخته خواهد شد.

اینکه نام عنوان بعدی وارزون چه خواهد بود، هنوز معین نیست. با این حال اکتیویژن نیازمند یک تغییر بزرگ در سیستم کاری خود است. به دلیل اینکه کاهش کاربران بسیار به ضرر یک شرکت است. حال اگر 50 میلیون کاربر باشد این ضرر چندین برابر خواهد شد. سیاست کاری اکتیویژن برای ادامه مجموعه ندای وظیفه تکراری شده است. بسیاری از افراد دیگر منتظر عنوان بعدی این مجموعه نیستند. پس اکتیویژن باید کاری بکند که این اشتیاق دوباره به طرفداران بازشود.

منبع: PCgamer.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2069

به "کال آو دیوتی در یک سال گذشته بیش از 50 میلیون کاربر خود را از دست داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کال آو دیوتی در یک سال گذشته بیش از 50 میلیون کاربر خود را از دست داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید