هرآنچه درباره گلکسی S23 فن ادیشن می دانیم

به گزارش کی آنلاین، سامسونگ قرار است سال جاری از گوشی گلکسی S23 فن ادیشن به عنوان پرچم دار مالی خود رونمایی کند؛ محصولی که بارها گفته شده از برنامه های سامسونگ حذف خواهد شد اما در نهایت به نظر می رسد این اتفاق نخواهد افتاد تا بدین ترتیب در سال 2023، گلکسی S23 فن ادیشن به یکی از گوشی های مورد انتظار تبدیل گردد. از آن جایی که حجم و تعداد خبرهای پیرامون این محصول زیاد است، تصمیم گرفتیم در یک مطلب به آنالیز تمام آن ها و بعلاوه انتظارات خود از گلکسی S23 فن ادیشن بپردازیم.

هرآنچه درباره گلکسی S23 فن ادیشن می دانیم

لیست محتوا

آیا گلکسی S23 فن ادیشن واقعاً به بازار عرضه خواهد شد؟

زمان رونمایی و عرضه گلکسی S23 فن ادیشن

طراحی گلکسی S23 فن ادیشن

مشخصات فنی گلکسی S23 فن ادیشن

سایر مشخصات گلکسی S23 فن ادیشن

قیمت گلکسی S23 فن ادیشن

چه انتظاری از گلکسی S23 فن ادیشن داریم؟

پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 یا بهتر

بهبود کیفیت دوربین

حافظه رم بیشتر

حافظه داخلی با فناوری UFS 4.0

باتری با ظرفیت بیشتر

گلکسی S23 فن ادیشن؛ سخن سرانجامی

آیا گلکسی S23 فن ادیشن واقعاً به بازار عرضه خواهد شد؟

اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ خیلی رابطه خوبی با پرچم داران مالی خود نداشته است. این در حالی است که این گوشی ها توانسته اند به خاطر مشخصات فنی خوب و امکانات متنوع در کنار قیمت پایین، نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب نمایند. برای مثال از سری گلکسی S10 و نوت 10 به بعد بود که این شرکت کره ای تصمیم گرفت برای پرچم داران خود یک مدل مالی هم فراوری کند. اینطور شد که گلکسی S10 لایت و نوت 10 لایت و بعد از آن ها گلکسی S20 فن ادیشن راهی بازار شدند.

اما گلکسی S21 فن ادیشن در همان سالی که انتظار می رفت به بازار عرضه نشد؛ سامسونگ قرار بود این گوشی را در سال 2021 به بازار عرضه کند اما این اتفاق رخ نداد تا اوایل سال 2022، گلکسی S21 فن ادیشن را ببینیم. حالا که سال 2023 شده، خبری از گلکسی S22 فن ادیشن نیست و به نظر می رسد سامسونگ این گوشی را از برنامه فراوری حذف و قرار است مدل S23 فن ادیشن را جایگزین آن کند.

اگر شایعات حقیقت داشته باشند، گلکسی S23 فن ادیشن باید جانشین گلکسی A74 گردد. گلکسی A74 قرار بود به عنوان قدرتمندترین میان رده از سری گلکسی A به بازار عرضه گردد که این اتفاق رخ نداد و فقط A54 و A34 تا به امروز معرفی شده اند. بنابراین این احتمال که گوشی مورد انتظار سامسونگ قرار است جانشین آن گردد تا یک فاصله معنادار بین سری A و فن ادیشن وجود داشته باشد خیلی هم بی راه نیست.

البته سال گذشته هم این احتمالات برای S22 فن ادیشن مطرح می شد اما در نهایت شاهد این گوشی نبودیم. هرچند عرضه A73 با پردازنده اسنپدراگون 778 و دوربین 108 مگاپیکسلی هم شاید در حذف S22 فن ادیشن بی تأثیر نبود. در رابطه S23 فن ادیشن اما دو حدس وجود دارد. نخست اینکه این رونالد کوانت، یکی از مطرح ترین افشاگران حوزه فناوری در ماه مارس در توییتر مدعی شد گلکسی S23 فن ادیشن امسال عرضه نخواهد شد. اما در همان حوالی یک افشاگر کره ای نه چندان شناخته شده ادعا کرد سامسونگ در حال کار روی این گوشی است و میخواهد در سه ماه چهارم امسال آن را عرضه کند. یعنی در بازه اکتبر تا دسامبر سال 2023، زمانی که سامسونگ هیچ برنامه خاصی هم برای عرضه گوشی ندارد. وب سایت های SamMobile و Maeil کره جنوبی هم به برنامه سامسونگ برای عرضه این گوشی در سال 2023 اشاره نموده اند.

بنابراین به نظر می رسد گلکسی S23 فن ادیشن راهی بازار خواهد شد و باید فقط منتظر سامسونگ بمانیم تا این موضوع را تأیید یا تکذیب کند. با در نظر گرفتن اینکه این گوشی واقعاً راهی بازار خواهد شد، در این مطلب تصمیم گرفتیم به آنالیز تمام خبرها و شایعاتی بپردازیم که پیرامون مشخصات فنی این گوشی وجود دارند تا ببینیم باید انتظار چه محصولی را از سوی سامسونگ داشته باشیم.

زمان رونمایی و عرضه گلکسی S23 فن ادیشن

اگر بخواهیم تاریخ رونمایی و عرضه گلکسی S23 را پیش بینی کنیم باید نگاهی به دو نسل قبل داشته باشیم. گلکسی S20 فن ادیشن در 23 سپتامبر سال 2020 (2 مهر 1399) روانه بازار شد در حالی که گلکسی S21 فن ادیشن در 11 ژانویه 2022 (21 دی 1400) در دسترس نهاده شد. در واقع باید بگوییم با نگاهی به این تاریخ ها، اصلا نمی توان یک الگوی خاص را به دست آورد که بتوان تاریخ عرضه S23 فن ادیشن را پیش بینی کرد. در نتیجه باید همان سه ماه چهارم سال را که Semimobile به آن اشاره نموده به عنوان تاریخ عرضه این گوشی در نظر داشت.

البته یک وب سایت کره ای با نام Hankooki هم مدعی شده بود سامسونگ شاید در ماه آگوست یا سپتامبر، S23 فن ادیشن را راهی بازار کند. همانطور که می بینید، احتمالات زیادی پیرامون زمان عرضه دقیق این محصول وجود دارد اما آنچه که با قطعیت می توانیم بگوییم این است که نماینده مورد انتظار سامسونگ در شش ماه دوم سال راهی بازار خواهد شد.

طراحی گلکسی S23 فن ادیشن

از لحاظ طراحی، گلکسی S20 فن ادیشن شباهت زیادی به سری S20 و گلکسی S21 فن ادیشن هم شباهت زیادی به سری S21 داشت. نسل نخست با یک ماژول مشکی رنگ و سه دوربین و یک فلش درون آن و نسل دوم هم با ماژولی به ظاهر ادغام شده با بدنه و میزبان سه دوربین راهی بازار شدند. گلکسی S23 فن ادیشن هم به احتمال بسیار فراوان شبیه به سری S23 و البته گوشی های نو سامسونگ از سری گلکسی A خواهد بود. این یعنی سه دوربین روی پنل پشتی آن به صورت مجزا و عمودی در کنار هم قرار خواهند گرفت بدون اینکه ماژول خاصی برایشان در نظر گرفته شده باشد. در واقع باید همان گلکسی S22 فن ادیشن را بدون ماژول دوربین در فکر خود به عنوان تصویری از گلکسی S23 فن ادیشن تصور کنیم.

از لحاظ نمای جلو هم تفاوت خاصی بین این گوشی و تمام گوشی های دیگر از سری فن ادیشن وجود نخواهد داشت؛ این یعنی حفره کوچکی در بالاترین قسمت نمایشگر به عنوان دوربین سلفی و نمایشگری با حواشی کم در اطراف و بالا و اندکی بیشتر در پایین.

مشخصات فنی گلکسی S23 فن ادیشن

هر سال سری فن ادیشن با پردازنده ای راهی بازار شد که پرچم داران آن سری از آن بهره می بردند. گلکسی S20 در مدل 5G با پردازنده اسنپدراگون 865 و در مدل 4G با پردازنده اگزینوس 990 راهی بازار شد و گلکسی S21 فن ادیشن هم با اسنپدراگون 888 یا اگزینوس 2100 که هر دو سری از پردازنده ها در پرچم داران سری S20 و S21 هم ایفای نقش نموده بودند. اگر گلکسی S23 فن ادیشن طبق همین الگو پیش برود باید از اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی به عنوان قلب تپنده بهره ببرد که پردازنده فوق العاده قدرتمندی است.

یکی از افشاگران حوزه فناوری با نام Connor معتقد است این گوشی به جای پردازنده ای مثل اسنپدراگون 8 نسل 2، به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز خواهد شد که البته آن هم پردازنده ی بسیار قابلی است و به عنوان قلب تپنده در بسیاری از گوشی های قدرتمند بازار نظیر گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 ایفای نقش می نماید و عملکرد بسیار خوبی هم دارد. اگرچه چه از لحاظ مصرف انرژی و چه عملکرد پردازشی، این پردازنده حرف ندارد اما باز هم شاید هواداران سامسونگ آن را یک بازگشت به عقب در مقایسه با سایر فن ادیشن ها در نظر بگیرند.

یکی از دلایل اصلی فروش بالای سری فن ادیشن، بهره مندی از پردازنده پرچم دارهای همان سال اما با قیمتی به مراتب کمتر بوده است. اگر سامسونگ تصمیم بگیرد قدرت پردازشی S23 فن ادیشن را اندکی در مقایسه با پرچم دارهای این سری کاهش دهد، شاید رغبت آن ها برای خرید این گوشی کاهش پیدا کند. همان منبع خبری کره ای که پیش بینی نموده بود گلکسی S23 فن ادیشن در سه ماه چهارم امسال عرضه خواهد شد ادعا نموده سامسونگ در این محصول از اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان قلب تپنده استفاده خواهد نمود؛ پردازنده ای که به لطف سامسونگ از لحاظ مصرف انرژی فوق العاده ضعیف است و عملکرد بسیار ناپایداری دارد. اگر این اتفاق رخ دهد، محتمل است این گوشی به سرنوشت محصولاتی دچار گردد که به اگزینوس 990 مجهز شده و بسیاری از کاربران را به خاطر داغی بیش از حد و مسائل فراوان عاصی نموده بودند.

وب سایت های دیگری نظیر SamMobile و Maeil هم مدعی شدند سامسونگ این گوشی را با اگزینوس 2200 راهی بازار خواهد نمود؛ پردازنده ای که در مدل های عرضه شده به اروپای S22 به عنوان قلب تپنده ایفای نقش می نماید و آن هم عملکرد بسیار بدی از لحاظ پایداری دارد. هرچند وب سایت Maeil مدعی شده سامسونگ اگزینوس 2200 نو را با بهبود فناوری ساخت طراحی نموده و دیگر خبری از آن مسائل پردازشی و پایداری نخواهد بود.

سایر مشخصات گلکسی S23 فن ادیشن

در رابطه با سایر مشخصات فنی گلکسی S23 فن ادیشن خبرهای خوبی وجود دارد. از جمله این موارد می توان به نمایشگری با وضوح تصویر +FHD و رفرش ریت 120 هرتز اشاره نمود که با پنلی از جنس AMOLED، بیشترین لذت را در تماشای محتوای بصری برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. بعلاوه گفته می گردد دوربین اصلی این گوشی از 12 به 50 مگاپیکسل ارتقا خواهد داشت. از لحاظ ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی هم به احتمال فراوان باید انتظار ترکیب 8/128 و 8/256 گیگابایت را داشته باشیم. گفتنی است گفته می گردد به عنوان منبع تغذیه، همچنان یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی در این گوشی ایفای نقش خواهد نمود که در دو نسل قبل هم شاهد استفاده از آن در سری فن ادیشن بوده ایم. شارژر این گوشی هم به احتمال زیاد همچنان 25 واتی خواهد بود در حالی که آداپتور آن درون جعبه قرار نخواهد داشت.

علاوه بر این ها، قطعا گلکسی S23 فن ادیشن در صورت عرضه در سال 2023 به اندروید 13 و رابط One UI 5.1 مجهز خواهد شد و به مدت چهار سال هم آپدیت نرم افزاری دریافت خواهد نمود. این یعنی این گوشی با دریافت اندروید 17 به کار خود سرانجام خواهد داد. البته یک سال پس از دریافت آخرین آپدیت نرم افزاری، از لحاظ امنیتی هم آپدیت خواهد شد.

قیمت گلکسی S23 فن ادیشن

سامسونگ به احتمال بسیار زیاد گلکسی S23 فن ادیشن را با قیمتی کمتر از گلکسی S23 راهی بازار خواهد نمود. طبق شایعات موجود، این گوشی به احتمال زیاد 20 الی 30٪ باید مقرون به صرفه تر از مدل 256 گیگابایتی S23 باشد که 800 دلار قیمت دارد. این یعنی قیمت S23 فن ادیشن در مدل پایه باید چیزی بین 560 تا 640 دلار باشد. این در حالی است که قیمت گلکسی S20 و S21 فن ادیشن در مدل پایه 700 دلار بوده است. بنابراین به نظر می رسد پیش بینی های وب سایت SisaJournal خیلی هم منطقی نیست. در برترین حالت، این گوشی باید همان 700 دلار قیمت گذاری گردد. حال باید دید تصمیم سامسونگ در این رابطه چیست.

چه انتظاری از گلکسی S23 فن ادیشن داریم؟

پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 یا بهتر

انتظاری که از سامسونگ داریم این است که گلکسی S23 فن ادیشن را حداقل به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز کند. پردازنده ای که برخلاف مدل استاندارد خود به وسیله شرکت TSMC و با فناوری پیشرفته تری ساخته شده و در نتیجه هم کیفیت پردازشی بیشتری دارد و هم به شکل قابل توجهی بهینه تر و کم مصرف تر است و پایداری بیشتری در انجام کارهای سنگین دارد.

بهبود کیفیت دوربین

فن ادیشن نو سامسونگ به یک ارتقای جدی در بخش دوربین احتیاج دارد. گلکسی S20 فن ادیشن در این زمینه گوشی خوبی بود اما S21 کاملا مشابه با آن راهی بازار شد و اگر احتیاج به تغییر باشد، باید در S23 فن ادیشن شاهد آن باشیم. انتظار می رود حداقل دوربین اصلی این گوشی کیفیتی مشابه سری S23 را به نمایش بگذارد چون بعید است دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و تله فوتوی 8 مگاپیکسلی تغییر محسوسی از لحاظ کیفیت داشته باشند.

حافظه رم بیشتر

سری گلکسی S2X فن ادیشن همواره در بیشترین حالت با 8 گیگابایت و در کمترین حالت با 6 گیگابایت حافظه رم راهی بازار شده اند. انتظار می رود سامسونگ امسال ضمن ثابت نگه داشتن قیمت روی همان 700 دلار، ظرفیت رم پایه را به 8 گیگابایت ارتقا دهد. اینکه انتظار داشته باشیم ظرفیت رم به 12 گیگابایت برسد بعید است چون حتی پرچم داران این شرکت هم چنین مشخصه ای ندارند و برخلاف سایر شرکت ها، سامسونگ علاقه ای به تجهیز میان رده ها و پرچم داران مالی خود به چنین مقدار حافظه رم ندارد.

حافظه داخلی با فناوری UFS 4.0

اگرچه سامسونگ برای گوشی هایی با حافظه 128 گیگابایتی از همان فناوری UFS 3.1 استفاده می نماید اما انتظار می رود مدل 256 گیگابایتی S23 فن ادیشن حداقل از فناوری UFS 4.0 بهره ببرد که فوق العاده پرسرعت تر و بهتر از فناوری UFS 3.1 است. اگرچه فناوری قدیمی هم بسیار سرعت بالایی دارد و حتی پس از گذشت چند سال هم کند نمی گردد اما وقتی می دانیم می توانیم طی همان سال های استفاده از گوشی، بالاترین سرعت و کیفیت را از لحاظ حافظه داخلی داشته باشیم، چرا باید از آن بهره نبریم؟

باتری با ظرفیت بیشتر

یکی دیگر از انتظاراتی که از سامسونگ داریم این است که طول عمر باتری گلکسی S23 فن ادیشن را افزایش دهد. دو نسل است که همچنان یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی در این گوشی های تقریبا 6.5 اینچی ایفای نقش می نماید که برای یک گوشی با قیمت حداقل 700 دلار اصلا مناسب نیست. سامسونگ برای گوشی های میان رده ای نظیر A54 و A34 از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده اما گلکسی های فن ادیشن همچنان همان باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را دارند و این در حالی است که می دانیم شارژر هم از درون جعبه آن ها حذف شده است.

گلکسی S23 فن ادیشن؛ سخن سرانجامی

گلکسی S23 فن ادیشن قطعا می تواند با در پیش گرفتن یک سری سیاست های درست از سوی سامسونگ به یک گوشی فوق العاده محبوب در نزد کاربران تبدیل گردد. البته در درجه نخست باید دید آیا این شرکت کره ای قصد عرضه گوشی یادشده به بازار را دارد یا خیر. اگر سامسونگ بخواهد این گوشی را عرضه کند، انتظار می رود در آن از پردازنده نو، دوربین اصلی بهتر و طراحی مشابه سری S23 استفاده کند. اگر یکی از این ارتقاها رخ ندهد، احتمال اینکه کاربران تمایل خود را به خرید این گوشی از دست بدهند زیاد است. با این حال شما چه فکری می کنید؟ به نظر شما گلکسی S23 فن ادیشن باید در چه بخش هایی ارتقا داشته باشد؟

گلکسی S23 فن ادیشن باید در چه بخش هایی ارتقا داشته باشد؟

پردازنده

دوربین

باتری

سرعت شارژر

نظر دیگری دارم (کامنت کنید)

منبع: Android Authority

سوالات متداول درباره گلکسی S23 فن ادیشن

آیا گلکسی S23 فن ادیشن قیمت کمتری از نسل قبل خواهد داشت؟

بعید به نظر می رسد. در خوشبینانه ترین حالت ممکن این گوشی باید با همان قیمت 700 دلار در مدل پایه راهی بازار گردد.

آیا گلکسی S23 فن ادیشن با شارژر عرضه می گردد؟

خیر. این اتفاق قطعا رخ نخواهد داد و کاربر باید شارژر این گوشی را جداگانه خریداری کند.

آیا گلکسی S23 فن ادیشن امسال عرضه می گردد؟

طبق آخرین خبرها و شایعات، این اتفاق باید در شش ماه دوم امسال رخ دهد. هرچند هنوز چیزی در این رابطه قطعی نیست.

آیا گلکسی S23 فن ادیشن ضد آب خواهد بود؟

قطعا بله. اگرچه هنوز این گوشی رسما رونمایی شده اما قطعا از امکاناتی نظیر استاندارد ضد آب IP67 بهره خواهد برد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2232

به "هرآنچه درباره گلکسی S23 فن ادیشن می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه درباره گلکسی S23 فن ادیشن می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید