کادیلاک و کانسپت InnerSpace: کوپه های اسپرت، آینده باشکوه عصر خودران ها را رقم خواهند زد؟

به گزارش کی آنلاین، کادیلاک در نمایشگاه CES 2022 خودروی مفهومی و دیجیتالی کاملا نسل تازه خود به نام InnerSpace را رونمایی کرد. کادیلاک با این خودروی کوپه می خواهد نشان بدهد چگونه فناوری رانندگی مستقل و خودران منجر به ایجاد یک اتاق تئاتر شخصی دنج در هر خودرو می گردد.

کادیلاک و کانسپت InnerSpace: کوپه های اسپرت، آینده باشکوه عصر خودران ها را رقم خواهند زد؟

ما اغلب فکر می کنیم خودروهای کوپه در عصر خودران ها طول عمر زیادی دارند ولی به نظر می رسد کابین این خودروها دارد یک اتاق نشیمن و راحتی با یک چیدمان صمیمی چهار نفره پیدا می نمایند یا اینکه در نهایت پیکربندی مینی بوسی راحت تر از سواری ها دارند.

در خودران های کامل آینده، در حالی که روح خودرو در حال رانندگی و مراقبت از جاده است؛ طبیعی است که مزیت های هیجان انگیز رانندگی با یک کوپه اسپرت مدرن کاملا از بین بروند و مردم تصور نمایند که کویه ها به دایناسورهای فراموش شده تبدیل شوند.

اما خودران InnerSpace کادیلاک می گوید: نه چندان سریع و نشان می دهد چگونه طراحی اسپرت و فضای داخلی کابین با دو جایگاه می تواند دنیای خودران ها را بیشتر از گذشته به یکدیگر متصل و مجذوب کننده کند.

کادیلاک این کانسپت را به قایق های تندروی کلاسیک توصیف می نماید و در حالی که مانند قایق ها، تبدیل پذیر نیست اما از یک سقف شیشه ای پانوراما سود می برد که به سمت کناره های خودرو می پیچد تا راهی برای ارتباط با بیرون باشد. طراحی InnerSpace به گونه ای است که راحت تر از کوپه های کنونی می توان در آن نشست یا پیاده شد.

ارتفاع بسیار کم InnerSpace و انحناهای بلند و انتهای کشیده آن، برترین سوژه برای مطالعه طراحی های آینده خودروهای کوپه است اما تمرکز کادیلاک کاملا بر داخل کابین معطوف شده است؛ جایی که یک صفحه نمایش LED خمیده نسبتا بزرگ و چشم گیر کار شده و جایگاه ها بسیار راحت و شبیه به یک نشست دو نفره عاشقانه هستند.

مسافران می توانند روی این صفحه نمایش بزرگ پانورامیک انواع اپلیکیشن ها و محتواهای واقعیت افزوده، تفریح و تناسب اندام را اجرا نموده؛ در حالی که به پلتفرم نرم افزاری GMs Ultifi کادیلاک متصل است و به اشخاص ثالث اجازه می دهد تم ها و گزینه های بیشتری را اضافه نموده و شخصی سازی نمایند.

سایبان های پانوراما در طرفین این خودرو باعث می شوند که مسافران کاملا در محتوای دیجیتالی غرق نشوند و از محیط بیرون غافل نمانند و بتوانند با محیط اطراف ارتباط برقرار نمایند.

شما درون یک سالن لوکس متحرک نشسته اید

می توان شرایط جایگاه های InnerSpace را تغییر داد و آن ها را پهن تر کرد تا هم راحت تر باشند و هم مسافران نزدیکی بیشتری به هم داشته و فاصله ها از بین بروند. در داخل کابین از برترین مواد و فناوری ها استفاده شده است تا مسافران کاملا حس نشستن در یک سالن لوکس و متحرک را داشته باشند. برای درب های ورودی از فناوری های بیومتریک استفاده شده است و در سراسر خودرو شاهد ردپاهایی از هوش مصنوعی هستیم.

موقعیت بسیار پایین و کم ارتفاع این خودروی مفهومی با استفاده و چینش باتری های غیرمتمرکز و ماژولار Ultium به دست آمده است. این طرز چیدمان باعث افزایش فضای داخلی شده است. لاستیک های Goodyear با فناوری SoundComfort باعث کاهش صدا در حین حرکت شده تا مسافران یک سواری کاملا آرام و بی صدا را تجربه نمایند. یک حسگر ردیابی تایر دیجیتالی Sightline نیز نصب شده است تا اطلاعاتی مانند فشار، دما و بار لاستیگ را گزارش کند.

خودروی مفهومی InnerSpace بخشی از چیزی است که کادیلاک Halo Concept Porfolio می نامد و با کانسپت های PersonalSpace و SocialSpace در نمایشگاه CES سال گذشته شروع شد. خودروهای سری Halo می خواهند چشم اندازی از یک دهه آینده را ترسیم نمایند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2007

به "کادیلاک و کانسپت InnerSpace: کوپه های اسپرت، آینده باشکوه عصر خودران ها را رقم خواهند زد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کادیلاک و کانسپت InnerSpace: کوپه های اسپرت، آینده باشکوه عصر خودران ها را رقم خواهند زد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید