چراغ سبز سازمان غذا و داروی آمریکا برای توزیع واکسن کرونا

به گزارش کی آنلاین، سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از واکسن کرونای تولیدی شرکت فایزر را برای افراد بسیار آسیب پذیر مجاز دانست.

چراغ سبز سازمان غذا و داروی آمریکا برای توزیع واکسن کرونا

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

از نیویورک تایمز، سه منبع مطلع شامگاه آدینه تایید کردند که سازمان غذا و داروی آمریکا، واکسن کووید-19 شرکت فایزر را برای استفاده اضطراری مجاز دانست. این اقدام بدان معناست که میلیون ها نفر از افراد بسیار آسیب پذیر دریافت واکسن را طی چند روز شروع می نمایند.

این مجوز، نقطه عطف تاریخی در یک بیماری همه گیر توصیف شده است که جان بیش از 290هزار را در ایالات متحده گرفته است. با این تصمیم ، ایالات متحده ششمین کشور علاوه بر انگلیس، بحرین ، کانادا، عربستان سعودی و مکزیک است که واکسن را تایید می نماید. انتظار می رود مجوزهای دیگر از جمله توسط اتحادیه اروپا ظرف چند هفته صادر گردد.

نیویورک تایمز محموله اولیه این واکسن را حدود 2.9 میلیون دز برشمرده است که طی هفته آینده به سراسر ایالات متحده ارسال می گردد.

فایزر با دولت آمریکا توافق نموده است که 100 میلیون دز واکسن را تا مارس آینده(اوایل فرودین) تامین کند. بر اساس این توافق، تزریق واکسن برای عموم رایگان خواهد بود.

هر ایالت، به همراه 6 شهر عظیم، لیستی از مکانها - عمدتا بیمارستانها - را که واکسن فایزر در ابتدا برای آنها ارسال می گردد، به دولت فدرال ارائه داده است. برای حمل و نقل این واکسن باید دمای منهای 70 درجه سانتی گراد وجود داشته باشد.

آمریکا در حال حاضر نزدیک به 16 میلیون مبتلا به کرونا دارد و حدود 300 هزار نفر هم در اثر این بیماری در این کشور جان باخته اند. با وجود عرضه ابتدایی واکسن، مقامات پزشکی آمریکا همچنان بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله 2 متری و اجتناب از دورهمی های غیر ضرور به ویژه در ایام سال جدید میلادی توصیه می نمایند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1370

به "چراغ سبز سازمان غذا و داروی آمریکا برای توزیع واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز سازمان غذا و داروی آمریکا برای توزیع واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید