پوتین خواهان برگزاری نشست مجازی اعضای دائم شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شد

به گزارش کی آنلاین، رئیس جمهور روسیه پیشنهاد کرد که در راستای پیشگیری از تقابل های غیرضروری در شوری امنیت، نشستی مجازی بین سران اعضای دائم این شورا برگزار گردد و سران ایران و آلمان نیز در این نشست حضور داشته باشند.

پوتین خواهان برگزاری نشست مجازی اعضای دائم شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز آدینه طی بیانیه ای پیشنهاد کرد که به منظور پیشگیری از تقابل های غیرضروری در شورای امنیت سازمان ملل متحد [بر سر مسئله تحریم های تسلیحاتی ایران]، یک نشست مجازی بین سران 5 کشور عضو دائم شورای امنیت (روسیه، آمریکا، چین، انگلیس و فرانسه) و با مشارکت سران کشورهای آلمان و ایران برگزار گردد.

ولادیمیر پوتین در بیانیه خود تأکید نموده است که برگزاری این نشست می تواند از شدت اختلافات موجود بکاهد و یک حمایت جمعی را برای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که پشتوانه ای برای برجام محسوب می گردد، فراهم کند.

دولت آمریکا روز پنج شنبه قطعنامه پیشنهادی خود برای تمدید تحریم های تسلیحاتی بین المللی علیه ایران که تنها 2 ماه دیگر منقضی می گردد به شورای امنیت ارائه کرد.

فرآیند رأی گیری مجازی بر سر قطعنامه پیشنهادی آمریکا از بامداد امروز آدینه شروع شده است و تا نخستین ساعات بامداد فردا ادامه خواهد یافت.

ساعتی پیش خبرنگار وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات های ارشد اروپایی گزارش داد که احتمالاً به جز خود آمریکا و یک کشور دیگر، هیچ یک از اعضای شورای امنیت به قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران رأی مثبت نخواهند داد.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1167

به "پوتین خواهان برگزاری نشست مجازی اعضای دائم شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین خواهان برگزاری نشست مجازی اعضای دائم شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید