پدرخوانده هوش مصنوعی: این فناوری از تغییرات آب و هوایی نگران کننده تر است

به گزارش کی آنلاین، دیجیاتو: جفری هینتون که به عنوان پدرخوانده هوش مصنوعی شناخته می گردد، در مصاحبه اخیرش از دغدغه های خود در خصوص فناوری هوش مصنوعی می گوید. وی در مصاحبه اخیر خود با رویترز به این موضوع اشاره نموده که تهدید هوش مصنوعی برای بشر از تغییرات آب و هوایی نیز نگران کننده تر است.

پدرخوانده هوش مصنوعی: این فناوری از تغییرات آب و هوایی نگران کننده تر است

جفری هینتون از پیشگامان حوره فناوری است که بعد از یک دهه فعالیت در گوگل، هفته گذشته کار خود را ترک کرد و اکنون در خصوص خطرات و تهدید های هوش مصنوعی می گوید. وی سابقه فعالیت درخشانی در حوزه هوش مصنوعی دارد و در سال 2018 نیز برنده جایزه تورینگ شده است. اما اکنون نسبت به هوش مصنوعی نگاهی نگران کننده دارد.

جفری هینتون به عنوان یکی از پیشگامان فناوری، به صورت شفاف در خصوص نگرانی های خود در خصوص هوش مصنوعی صحبت می نماید. او نگران است که روزی فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی بتواند هوشمندتر از انسان ها باشند و کنترل سیاره ما را بر عهده بگیرند.

وی درزمینه شبکه های عصبی فعالیت هایی را انجام داده است ولی حالا در خصوص فناوری هوش مصنوعی نگاه دیگری دارد و آن را تهدیدی بالقوه می داند و آن را با تغییرات آب وهوایی مقایسه می نماید. وی می گوید با وجودی که تغییرات آب و هوایی اهمیت زیادی دارد، ولی اکنون موضوع تهدیدآمیز دیگری نیز سیاره ما را تهدید می نماید و باید به آن توجه کنیم.

هینتون معتقد است که می توان جلوی تغییرات آب وهوایی را گرفت و آن را متوقف کرد ولی اگر روزی هوش مصنوعی به رشد تهدیدآمیز خود ادامه دهد، نمی توانیم کار خاصی انجام دهیم و این شرایط از نظر او نگران کننده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2242

به "پدرخوانده هوش مصنوعی: این فناوری از تغییرات آب و هوایی نگران کننده تر است" امتیاز دهید

1 کاربر به "پدرخوانده هوش مصنوعی: این فناوری از تغییرات آب و هوایی نگران کننده تر است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدرخوانده هوش مصنوعی: این فناوری از تغییرات آب و هوایی نگران کننده تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید