نگرانی آمریکا از پیشتازی چین در حوزه هوش مصنوعی

به گزارش کی آنلاین، کمیسیون امنیت ملی آمریکا در حوزه هوش مصنوعی هشدار داد در صورت عدم سرمایه گذاری جدی داخلی، چین تا یک دهه دیگر پیشتاز دنیا در حوزه هوش مصنوعی خواهد شد.

نگرانی آمریکا از پیشتازی چین در حوزه هوش مصنوعی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس تازه ترین گزارش این کمیسیون در خصوص تحولات هوش مصنوعی در آمریکا، تهدید چین در این زمینه کاملاً جدی است و این کشور با سرعت در حال ارتقای قابلیت های خود در این بخش است.

در بخشی از این گزارش 750 صفحه ای تصریح شده که چین از توانمندی، استعداد و جاه طلبی لازم برای پیشی دریافت از آمریکا و تبدیل شدن به رهبر دنیا در حوزه هوش مصنوعی تا یک دهه دیگر برخوردار است و اگر ایالات متحده در این زمینه سرمایه گذاری جدی ننموده و توانمندی های رایانه ای خود را ارتقا ندهد با خطر جدی روبرو خواهد شد.

در ادامه گزارش مذکور هشدار داده شده که هوش مصنوعی خطر تهدیدهای ناشی از حملات سایبری و انتشار اخبار جعلی را تشدید می نماید و در این زمینه روسیه و چین به طور جدی آمریکا را تهدید می نمایند.

استفاده محدود از حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی تنها نوک کوه یخ را به ما نشان می دهد. تشدید بحران های دنیای ناشی از شیوع ویروس کرونا و گرمایش زمین همکاری برای مقابله با این تهدید امنیت ملی را ضروری نموده است.

در این گزارش که زیر نظر اریک اشمیث مدیرعامل سابق گوگل و رئیس کمیسیون مذکور تهیه شده، از دولت آمریکا خواسته شده تا 40 میلیارد دلار در حوزه تحقیق و توسعه مرتبط با هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1523

به "نگرانی آمریکا از پیشتازی چین در حوزه هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی آمریکا از پیشتازی چین در حوزه هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید