ویدئوی دیدنی از اختاپوس پتویی یا پروانه باشکوه دریایی

به گزارش کی آنلاین، خبرنگاران : بعضی از خیره کننده ترین موجودات جهان در نزدیکی ما زندگی می کننند بدون اینکه متوجه آن ها شویم. اما وقتی آن ها را پیدا می کنیم، بیشتر ما نمی توانیم خودمان را کنترل کنیم و می خواهیم زیبایی آن ها را با کل جهان به اشتراک بگذاریم. کارکنان شاغل در مرکز تفریحی NAD Lembeh در اندونزی از یک اختاپوس پتویی ماده فیلمبرداری کردند که در حال شنا کردن و نمایش غشای رنگین کمانی فوق العاده زیبایش بود. این ویدئو به سرعت در اینترنت پخش شد و توجه زیادی را به این گونه عجیب و مسحورکننده جلب کرد.

ویدئوی دیدنی از اختاپوس پتویی یا پروانه باشکوه دریایی

سیاست ها، ویروس ها و بلایای طبیعی جهان را به محل ترسناکی برای زندگی تبدیل می نماید. اما این اختاپوس پتویی ماده به ما یادآوری می نماید که این سیاره هنوز مکان شگفت انگیزی است.

فقط ماده ها این غشای رنگین کمانی سحرآمیز را دارند. اختاپوس های بالغ ماده معمولا حدود یک متر هستند، در حالی که نر های بالغ تنها حدود 4 سانتیمتر طول دارند. نر های بالغ و ماده های جوان بسیار شبیه هم هستند. اختاپوس های پتویی نامشان را از صفحه های توری که بین بازوهایشان کشیده شده می گیرند. آن ها وقتی احساس خطر نمایند، بازو های خود را باز می نمایند و یک شبح پتومانند ایجاد می نمایند تا مهاجمان احتمالی خود را بترسانند. البته فقط اختاپوس های ماده این قدر شگفت انگیز هستند و متاسفانه نر ها این غشار رنگی 2 متری را ندارند. علاوه بر این نر ها فقط چند سانتیمتر طول دارند و چندصد تا چندهزار برابر کوچکتر از ماده ها هستند. بعلاوه عمر نر ها کوتاه است و بلافاصله بعد از جفتگیری می میرند. البته اختاپوس ها ماده هم کمی بعد از تخمگذاری می میرند.

تعداد بازدید : 441

دانلود

فیلم اصلی

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2335

به "ویدئوی دیدنی از اختاپوس پتویی یا پروانه باشکوه دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئوی دیدنی از اختاپوس پتویی یا پروانه باشکوه دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید