هشدار مدیران عامل بانک های کانادا به دولت فدرال درباره افزایش میزان کسری بودجه

به گزارش کی آنلاین، عظیم ترین وام دهندگان کانادا به دولت جاستین ترودو هشدار داده اند که نمی تواند هرقدر دلش می خواهد کسری بودجه داشته باشد، حتی اگر تا حدی امکان مخارج بیشتر در بودجه دو سال آینده وجود داشته باشد.

هشدار مدیران عامل بانک های کانادا به دولت فدرال درباره افزایش میزان کسری بودجه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

کریستیا فریلند وزیر دارایی پنج شنبه تماسی تلفنی با مدیران عامل عظیم ترین بانک های کشور داشت تا درباره چشم انداز اقتصادی و گام های بالقوه سیاست گذاری صحبت کند.

به او گفته شد با وجود اینکه نرخ بهره پایین فرصت هایی برای قرض دریافت بیشتر در سال های آینده به منظور حمایت از بهبود اقتصادی فراهم می نماید، بسیار لازم است که دولت خود را متعهد به اهداف بدهی جدید کند تا بتواند کنترل بیشتری بر فرایند مشخص بودجه داشته باشد.

با استناد به گفته منبعی که با این بحث آشنایی دارد، به فریلند که ماه پیش بعد از استعفای بیل مورنو وزیر دارایی شد، همچنین گفته شد بهتر است بودجه بیشتری برای تقویت فراوری و نیز مراقبت از بچه ها مشخص کند. مسئولان وزارتخانه فریلند در مشاوره های اخیر خود با اقتصاددانان بانک ها هم پیشنهادهای مشابهی دریافت کردند. اقتصاددان ها قبول دارند که مخارج جدید باید متمرکز بر افزایش فراوری باشد تا فقط افزایش تقاضای مصرف کننده.

رویس مندز اقتصاددان بانک CIBC می گوید: هیچ مرز دقیقی برای این وجود ندارد که درصد بدهی به فراوری ناخالص داخلی دولت تا چه حد می تواند بالا برود، اما در عین حال بی حد و مرز هم نیست. دولت ها نباید به صورت غیرضروری محدودیت ها را بسنجند.

ترودو بعد از انتخاب کردن فریلند به عنوان وزیر دارایی، گفت می خواهد چند سال دیگر کسری بودجه را بالا نگه دارد و قول داد مخارج جدید جاه طلبانه ای در سر دارد تا بهبود اقتصادی را تقویت نموده و شکاف هایی را که به خاطر کرونا آشکار شده پوشش دهد. انتظار می رود نخست وزیر بخش هایی از برنامه خود را بیست و سوم سپتامبر در سخنرانی اش در مجلس آشکار کند.

این در حالی است که دولت در پاسخ به افت اقتصادی، در بودجه خود یک بدهی جدید 380 میلیارد دلاری ایجاد نموده است. این مخارجی است که احتمالا بدهی دولت فدرال را به حدود 50 درصد از بازده اقتصادی می رساند و این در حالی است که این رقم پارسال 31 درصد بود.

ژان-فرانسوا پرو و ربکا یانگ از بانک نووا اسکوشا دوشنبه در گزارشی گفتند درصد بدهی می تواند تا 65 درصد بالا برود و باز هم صندلی کانادا را به عنوان یکی از دولت های گروه هفت که کم ترین بدهی ها را دارد، حفظ کند. این باعث می گردد دولت فدرال طی سه سال آینده جا برای افزایش بدهی به میزان نیم تریلیون دلار دیگر داشته باشد.
آن ها گفتند اما این باید همراه با تعهدی سفت و سخت برای پایین آوردن میزان بدهی به صورت تدریجی به منظور کاهش نگرانی ها از جهت اقتصادی کشور باشد. این کار می تواند احتمالا با وضع قوانینی که دولت را مجبور به پایین آوردن میزان بدهی خود می نماید، همراه باشد. مخارج دولت باید به مشارکت پایین زنان در نیروی کار و سرمایه گذاری و فراوری ضعیف رسیدگی کند.

یانگ که مدیر اقتصاد اقتصادی اسکوشیا بانک است، گفت شرایط فعلی سیاست گذاری اقتصادی کشور فرصتی نادر ایجاد نموده تا سرمایه گذاری های شجاعانه تری برای مقابله با تعدادی از موانع عظیم ساختاری در جهت رشد کانادا از جمله در کسری فراوری مزمن انجام گردد.

پرو و یانگ می گویند دولت باید سرمایه های جدیدی را خرج یاری به خانواده ها در پرداخت هزینه های مراقبت از بچه ها کند. این کار می تواند مشارکت زنان در نیروی کار را افزایش دهد و شرایط درآمد قابل خرج و مقرون به صرفه بودن مسکن را بهبود بخشد.

داگ پورتر اقتصاددان ارشد بانک مونترال می گوید: راستش نگران تعدادی از پیغام هایی هستم که در هفته های اخیر از اتاوا شنیده ایم و این که می خواهد از این فرصت طلایی برای مخارج جدید استفاده کند. ما در سه یا چهار ماه اخیر بهبود بسیار عظیمی داشته ایم. دیگر باید کاملا از اوج مخارج گذشته باشیم.

افزایش میزان بدهی دولت همچنین باعث می گردد کانادا نسبت به شوک های آینده آسیب پذیرتر باشد، مخصوصا به خاطر اینکه کشور یکی از بالاترین میزان های بدهی خانوار در دنیا را دارد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1170

به "هشدار مدیران عامل بانک های کانادا به دولت فدرال درباره افزایش میزان کسری بودجه" امتیاز دهید

1 کاربر به "هشدار مدیران عامل بانک های کانادا به دولت فدرال درباره افزایش میزان کسری بودجه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مدیران عامل بانک های کانادا به دولت فدرال درباره افزایش میزان کسری بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید