مینی موتورسیکلت مجذوب کننده و عجیب BMW

به گزارش کی آنلاین، در پی توسعه سرمایه گذاری در بخش خودروهای برقی، بخش موتورسیکلت سازی BMW آلمان، اخیراً مدلی مفهومی از یک موتورسیکلت تمام برقی را به نمایش گذاشته که علی رغم مقدار بسیار کوچک، می تواند عملکرد بسیار مناسب یک موتورسیکلت برقی شهری را ارائه دهد.

مینی موتورسیکلت مجذوب کننده و عجیب BMW

به گزارش خبرنگاران، بخش Motorrad شرکت ب ام و که به طور معمول طراحی و ساخت موتورسیکلت های برقی این خودروساز را برعهده دارد، در چند سال گذشته توانسته است بعضی مدل های مفهومی بسیار رادیکال را در زمینه موتورسیکلت ارائه دهد که بخش اصلی و بزرگتر این برند به دلیل تمرکز بر خودروهای برقی، نتوانسته عرضه کند. در آخرین دستاورد، این بخش یک مدل مفهومی از یک مینی موتورسیکلت تمام برقی با نام BMW CE 02 را به نمایش گذاشت که می تواند یک گزینه بسیار جالب در بخش موتورسیکلت های شهری بشمار رود.

CE 02 که دو هفته قبل از کنفرانس IAA Mobility در آلمان معرفی گردید، دوچرخه کوچکی است که بعضی از جنبه های آینده نگرانه موتورسیکلت های مفهومی بزرگتر BMW، از جمله CE 04 که در حال فراوری است، را وام می گیرد. این طرح مینیمالیستی البته پیش از این هم در هنگام فیلمبرداری یک فیلم علمی تخیلی هم دیده شد، در حالی که با رنگ های نقره ای و مشکی و تایپوگرافی تکنوئید پوشیده شده بود.

موتورسیکلت CE 02 دارای یک موتور 11 کیلووات محرک کمربند است که می تواند به دوچرخه در رسیدن به حداکثر سرعت 90 کیلومتر در ساعت (حدود 56 مایل در ساعت) یاری کند. البته بی ام و ظرفیت باتری این موتورسیکلت را به اشتراک نمی گذارد، اما ادعا می نماید CE 02 می تواند با یک بار شارژ کامل، 90 کیلومتر را طی کند. در تصاویر موجود از این مدل مفهومی، ما هیچ پدالی را مشاهده نمی کنیم اما بی ام و می گوید زیرپایی وجود خواهد داشت؛ هر چند در عکسها، تنها تکیه گاه پای کسی که از آن استفاده می نماید، یک اسکیت بورد است که در قسمت زیرین دوچرخه نصب شده است.

بر اساس تصاویر موجود، چند چراغ LED دایره ای در قسمت جلوی این دوچرخه وجود دارد که روشنایی اصلی را در شب هنگام فراهم می نمایند. علاوه بر این، یک صفحه نمایش کوچک بین دسته فرمان هم وجود دارد که اطلاعات ناوبری همانند میزان سرعت، شرایط باتری و دیگر موارد را به اطلاع کاربر می رساند. طبق گفته شرکت بی ام و، این موتورسیکلت برقی در مجموع 120 کیلوگرم (265 پوند) وزن دارد و می تواند به سادگی تمام خواسته های کاربران شهری را برآورده سازد. در واقع، این موتورسیکلت به میزان کافی زیبا، کوچک و کم هزینه است که کاربران شهری را به خود جلب کند.

صنعت موتورسیکلت های تمام برقی و کوچک در یکی دو سال گذشته توسعه بسیار چشمگیری یافته، به نحوی که می توان گفت امروزه هیچ کمبودی برای موتورسیکلت های برقی و مینی دوچرخه های کوچک وجود ندارد. تقاضا روزافزون برای چنین دوچرخه هایی سبب شده تا بسیاری از سازندگان میلیون ها دلار سرمایه را به سمت این صنعت راهنمایی نمایند و بی ام و هم یکی از شرکت هایی است که در این زمینه برنامه های گسترده ای را ترتیب داده است. این سازنده آلمانی با طراحی CE 02 به نظر می رسد بازار هدف را به خوبی شناسایی نموده و موفقیت این موتورسیکلت کوچک برقی هم دور از دسترس نخواهد بود.

تصاویر مینی موتورسیکلت بی ام و CE 02

منبع: theverge

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1779

به "مینی موتورسیکلت مجذوب کننده و عجیب BMW" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینی موتورسیکلت مجذوب کننده و عجیب BMW"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید