میانگین سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش کی آنلاین، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضای آموزشی استان بالاتر از میانگین کشوری است که پس از استان یزد رتبه دوم کشور را داریم.

میانگین سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری است

حسین کلانتری در حاشیه نشست ویدیو کنفرانس با ریاست جمهوری که با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، استانداران و مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی استان ها حضور داشتند، اضافه نمود: سرانه فضای آموزشی در کشور به ازاء هر دانش آموز 5.2 است ولی در کهگیلویه و بویراحمد 8.2 است.

وی توضیح داد: هم اکنون 166 هزار و 859 دانش آموز در 902 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از 90 درصد کلاس های درس در استان تا به امروز نوسازی یا بازسازی و مقاوم سازی شدند، اظهار کرد: کمتر از ده درصد به جامانده طبق برنامه سال جاری

باید در اسرع وقت بازسازی شوند.

کلانتری ادامه داد: امروز و در این نشست ویدئو کنفرانس 1550 پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور با حضور رئیس جمهور محترم، وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی به بهره برداری رسید که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد 20 مرکز آموزش بود.

به گزارش خبرنگاران، وی این مراکز آموزشی را 237 میلیارد ریال و با زیر بنای 12 هزار و 326 متر مربع عنوان و با اشاره به اینکه از این تعداد فضای مناسب آموزشی 16 مرکز در روستاها بوده است، گفت: عدالت آموزشی و توجه ویژه به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته باید در اولویت باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1309

به "میانگین سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانگین سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید