موزه سیرجان راه اندازی شود، شناسایی 7000 اثر تاریخی

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، محمود وفایی چهارشنبه شب در دیدار فعالان صنعت گردشگری با معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: به یمن حضور معاون گردشگری کشور، چند اتفاق خوب در شهرستان سیرجان و بردسیر به وقوع پیوست که در رونق صنعت گردشگری استان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

موزه سیرجان راه اندازی شود، شناسایی 7000 اثر تاریخی

وی به کلنگ زنی بزرگ ترین مجموعه تفریحی و گردشگری سیرجان اشاره و اظهار کرد: پیشنهاد راه اندازی موزه بزرگ سیرجان در این مجموعه بزرگ گردشگری داده شده که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

وفایی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار اثر تاریخی در استان کرمان شناسایی شده است، اضافه نمود: از این تعداد تنها 700 اثر ثبت ملی شده اند و سه اثر مانند باغ شاهزاده ماهان، ارگ بم و روستای تاریخی دست کند میمند به ثبت جهانی رسیده اند که در این خصوص در ردیف های اول کشوری قرار داریم.

وی بابیان اینکه در سال آینده نیز کویر لوت و قنوات استان به ثبت جهانی خواهند رسید، شرح داد: استان کرمان با پنج اثر جهانی در رتبه نخست کشور و همچنین در سطح بین المللی جایگاه ارزشمندی را کسب خواهد کرد.

وفایی در تعبیری استان کرمان را، ایران کوچک خواند و ادامه داد: علیرغم همه ظرفیت های موجود در استان کرمان، متأسفانه هنوز نتوانستیم به جایگاه حقیقی استان کرمان دست پیدا کنیم و مصمم هستیم تا کرمان را به جایگاه واقعی و اصلی خود در بحث جذب گردشگر برسانیم.

وی ضمن تشکر از رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان، گفت: خوشبختانه این شخص ارتباط و حلقه اتصال خوبی بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد کرده است که در توسعه گردشگری استان بسیار مؤثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه صنعت گردشگری کشور در هشت سال دولت نهم و دهم متحمل ضربات سنگینی شده است، شرح داد: خوشبختانه با انتخاب دولت تدبیر و امید در انتخابات سال 92، صنعت گردشگری ایران بار دیگر به جهت اصلی خود بازگشت و افقی روشن و خوبی برای این صنعت پیش بینی می کنیم و معتقدم این صنعت در حال نزدیک شدن به منزلگاه خوب خود است.

وی با اشاره به ایجاد فضای خوب گردشگری در استان کرمان به لطف استاندار این دیار اظهار کرد: باید بپذیریم که با مدیریت عالی استاندار کرمان، فضای مودت آمیزی در استان کرمان به وجود آمده است بطوریکه در دو سال اخیر شاهد اتفاقات خوبی در حوزه میراث فرهنگی در استان کرمان بوده ایم زیرا استاندار کرمان وقت قابل توجهی را صرف حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 843

به "موزه سیرجان راه اندازی شود، شناسایی 7000 اثر تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه سیرجان راه اندازی شود، شناسایی 7000 اثر تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید