مقایسه پاژن با پاترول و جیپ صحرا

به گزارش کی آنلاین، پاژن خودروی آفرودی جمع وجور و شکیلی است که در آن از دو نوع موتور سانتانا مگا استفاده شده که هر کدام از آن ها گیربکس خاص خود را دارند. این خودروها دارای گیربکس 5 دنده و 4 دنده لندروری هستند. قدرت موتور گیربکس 5 دنده پاژن فوق العاده قوی و در رده خودروهای شاسی بلند قرار گرفته است. البته خرید و فروش پاژن در بازار بیشتر شامل پاژن های سه لیتری است که می توانند قدرتی در حدود 150 اسب بخار تولید کنند. در این مطلب نگاهی به مقایسه پاژن با پاترول و جیپ صحرا می اندازیم تا ببینیم کفه ترازو به نفع کدام یک سنگینی می کند.

مقایسه پاژن با پاترول و جیپ صحرا

مقایسه پاژن با پاترول

در مقایسه پاژن با پاترول بهتر است بدانید پاترول جزو شاسی بلندهای با موتور قوی است که در آن از یک موتور با حجم 4000 سی سی استفاده شده است. این قدرت موتور برای یک ماشین آفرودی عالی است و شما می توانید با آن به جاهایی سفر کنید که بسیاری از شاسی بلندها امکان آن را ندارند. این در حالی است که حجم موتور پاژن 2972 سی سی است و می تواند 161 اسب بخار را در 5000 دور در دقیقه تولید کند.

وجود سیستم هیدرولیک برای کنترل بهتر، کولر و امکان خواباندن صندلی های عقب برای ایجاد فضای بیشتر را هم می توان از دیگر امکانات پاترول دانست. البته بزرگ ترین ایرادی که به پاترول می توان گرفت قدیمی بودن آن است که این موضوع باعث می شود تا قطعات آن به سختی پیدا شود.

میل لنگ ضعیف و گیربکس 4 دنده و پوسیدگی بدنه همچنین مصرف بالا و سطح ایمنی در قسمت جلوبندی و اتاقک پاترول هم عواملی است که پاژن را می تواند جایگزین این خودرو کند. یادتان باشد که مثلا گیربکس پاژن 5 دنده است.

در مسیرهای ناهموار پاترول به دلیل موتور قوی تر سربلندتر از پاژن بوده است. این در حالی است که بدنه پاژن و دیفرانسیل آن استحکام بیشتری دارد. رانندگی با پاژن راحت تر و راننده کنترل بهتری نسبت به شرایط خودرو دارد.

مقایسه پاژن با جیپ صحرا

اگر معیار شما در انتخاب یک خودرو با زیبایی ظاهری آن باشد بدون شک جیپ صحرا گزینه انتخابی مناسبی است. این خودرو با ظاهر فریبنده و جوان پسند خود می تواند عاملی برای انتخاب آن باشد. شاسی استفاده شده در جیپ صحرا از مقاومت بسیاری برخوردار است که مانند پاژن بی هیچ نگرانی می توانید در مسیرهای صعب العبور با آن رانندگی کنید.

با مقایسه پاژن با جیپ صحرا باید گفت که جیپ صحراهای موجود در کشور با موتورهای 6 سیلندر 4200 سی سی و 8 سیلندر 5000 سی سی و گیربکس های 3 و 4 سرعته دستی با فرمان هیدرولیکی سفارشی هم یافت می شوند. موتور این اتومبیل در هر دو مدل 6 سیلندر و 8 سیلندر، از موتور 2972 سی سی پاژن قوی تر است.

جیپ صحرا به دلیل کارایی هایی که دارد بر خودروهای سدان خیابانی رجحان دارد. جیپ هم مانند پاژن خودروی چند کاربردی است و بیشتر در مناطق نظامی از آن استفاده می شود. البته فراموش نکنید اتاق پاژن با استحکامی که دارد کمتر خورده می شود و صندلی های راحت و نرم آن با روکش چرمی لذت رانندگی در مسیرهای ناهموار را دوچندان می کند.

پاژن هرگز راننده خود را تنها نمی گذارد و با امتحاناتی که در آزمایش فنی پس داده گزینه مناسب تری نسبت به خودروهای هم سطح خود است. قیمت مناسب پاژن نسبت به همتاهای خود یکی دیگر از مزیت های انتخاب این خودرو برای شما به شمار می رود.

امیدواریم که این مقایسه پاژن با پاترول و جیپ صحرا توانسته باشد اطلاعات مفیدی از ارزش خرید این خودرو در مقابل رقبایش به شما ارائه دهد.

درباره پاژن بیشتر بخوانید:

  • معرفی وانت پاژن و بررسی بازار ایران
  • تجربه رانندگی با وانت پاژن
منبع: دیوار
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1119

به "مقایسه پاژن با پاترول و جیپ صحرا" امتیاز دهید

9 کاربر به "مقایسه پاژن با پاترول و جیپ صحرا" امتیاز داده اند | 2.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پاژن با پاترول و جیپ صحرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید