مصرف برق 3 هزار مگاوات کاهش یافت

به گزارش کی آنلاین، تهران (پانا) - وزیر نیرو با مقایسه اوج بار حال حاضر با پنجشنبه هفته گذشته گفت، هفته گذشته اوج بار 66 هزار و 245 مگاوات بوده و اکنون این رقم به 63 هزار و 300 مگاوات رسیده است. به عبارت دیگر حدود 3000 مگاوات یا سه میلیون کیلووات ساعت مصرف به یاری هموطنان کاهش یافته است.

مصرف برق 3 هزار مگاوات کاهش یافت

رضا اردکانیان ظهر امروز در گفت وگویی تلویزیونی اظهار کرد: برق کالایی است که به محض فراوری عرضه می گردد؛ یعنی از یک نظر فراوری و مصرف دقیقاً یکی است اما احتیاج با آنچه که فراوری می گردد، فاصله دارد و اگر احتیاج بیشتر باشد، آن وقت به کمبود و خاموشی تبدیل می گردد.

وی اضافه کرد: طی دو سه روز گذشته تصمیمات خوبی گرفته شده که در صدر این تصمیمات همکاری صنایع عظیم است. صنایع سعی کردند تا جایی که امکان داشته باشد بدون اینکه خسارت های سنگینی متوجه سیستم فنی آن ها گردد، تعطیلات تابستانی خود را به این یکی دو هفته منتقل نمایند یا اگر تعمیراتی ضرورت دارد در این مدت زمان انجام دهند.

فرمانده مدیریت تامین برق کشور توضیح داد: دولت از حمایت و آمادگی صنایع حمایت و پشتیبانی و تصویب نامه ای را صادر کرد که به موجب این تصویب نامه هر مقدار انرژی که این ها (صنایع) اکنون مصرف نمی نمایند، متعهد هستیم که با تعرفه صفر در موقع دیگر سال در اختیارشان بگذاریم. بعلاوه صنایع شامل مشوق هایی نظیر تقسیط مالیات، بیمه تامین اجتماعی و نظایر آن می شوند.

اردکانیان گفت: حدود 4000 مگاوات صرفه جویی از محل همکاری صنایع رخ داده است. ما حدود 6000 تا 7000 مگاوات کمبود برق داشتیم که در تلاشیم با همکاری مشترکان این رقم را جبران کنیم و تا به امروز نتایج خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه شبها به طور کامل توانستیم برق عرضه کنیم و خاموشی نداشتیم، گفت: توانستیم در روز حدود 75 درصد این انرژی را عرصه کنیم. از هموطنان درخواست داریم که در استفاده از دستگاه های سرمایشی هر مقداری می توانند ما و دیگر هموطنان را یاری نمایند تا ان شاءالله نتیجه خوبی در این زمینه حاصل گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1744

به "مصرف برق 3 هزار مگاوات کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف برق 3 هزار مگاوات کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید