مسکو: باکو و ایروان بر پایبندی به آتش بس تأکید دارند

به گزارش کی آنلاین، وزارت خارجه روسیه بیان کرد که جمهوری آذربایجان و ارمنستان تعهد داده اند که به آتش بس در قره باغ کوهستانی پایبند باشند.

مسکو: باکو و ایروان بر پایبندی به آتش بس تأکید دارند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه ای اعلام نمود که جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر اجرای توافق آتش بس تأکید دارند.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه روسیه شنبه شب بعد از گذشت نزدیک به 12 ساعت از آتش بس اعلامی در منطقه قره باغ کوهستانی، در این بیانیه اعلام نمود: وزیران خارجه آذربایجان و ارمنستان بر پایبندی کشورهایشان به اجرای توافق مسکو در باره توقف درگیری ها تأکید دارند.

وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان بامداد شنبه بعد از ساعت ها مذاکره و گفت وگو بر سر آتش بس در قره باغ به منظور اهداف انسانی، تبادل اسرا و جمع آوری اجساد کشته های دو طرف به توافق رسیدند با این حال مدت آتش بس معین نیست.

این توافق به ابتکار عمل و دعوت رئیس جمهور روسیه از وزیران خارجه دو طرف درگیر به مسکو حاصل شد و از ساعت 12 به وقت مسکو (12:30 به وقت تهران) اجرایی شد. با این حال طرفین یکدیگر را به نقض آتش بس متهم نموده اند.

حکمت حاجی اف، معاون رئیس جمهور آذربایجان گفته که ارتش ارمنستان بعد از شروع آتش بس با موشک های اسکاد شهر آغ دام را هدف قرار داده بود که پدافند جمهوری آذربایجان با این اهداف درگیر شده و موشک ها را ساقط نموده است.

دقایقی پیش نیز وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که نیروهای ارمنستان شهر ترتر را در شرق قره باغ هدف قرار داده اند که ارتش جمهوری آذربایجان در پاسخ به این حملات، شهر استپانا کرت (خان کندی)، مرکز حکومت خودخوانده قره باغ کوهستانی را هدف قرار داده است.

وزارت دفاع ارمنستان هم در بیانیه ای طرف مقابل را به نقض آتش بس متهم کرد و هشدار داد که باکو مسئول کامل پیامدهای وضع فعلی است. این در حالی است که، وزارت دفاع ارمنستان سه ساعت پیش گفته بود به طور کلی نقض آتش بسی جز بعضی اقدامات تحریک آمیز ارتش جمهوری آذربایجان وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1229

به "مسکو: باکو و ایروان بر پایبندی به آتش بس تأکید دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: باکو و ایروان بر پایبندی به آتش بس تأکید دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید