مرکل: دسترسی همه دنیا به واکسن کرونا ساخت اتحادیه اروپا

به گزارش کی آنلاین، صدراعظم آلمان گفت، واکسنی که اتحادیه اروپا میخواهد برای کروناویروس فراوری کند، در تمامی دنیا در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

مرکل: دسترسی همه دنیا به واکسن کرونا ساخت اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و مقامات دیگر اتحادیه اروپا پیش از این درخواست نموده بودند که مبلغ 7.5 میلیارد یورو برای تحقیقات و فراوری واکسن و داروهای کووید-19 جمع آوری گردد.

دولت آلمان کمی قبل اعلام نموده بود که مرکل روز دوشنبه به دعوت کمیسیون اروپا در کنفرانس کشورهای اهدانماینده برای مبارزه علیه شیوع ویروس کرونا شرکت خواهد نمود.

مرکل در بیانیه ای اظهار کرد: درباره چگونگی فراوری واکسن، داروها و روش های مناسب آزمایش برای تمامی مردم دنیا گفت وگو خواهد شد و آلمان مسئولیت این کار را قبول نموده است.

به گفته مرکل، مبلغی در حدود هشت میلیارد یورو برای توسعه ساخت واکسن کروناویروس کافی نیست و آلمان میخواهد تا یاری اقتصادی مهمی را به این تحقیقات اختصاص دهد.

صدراعظم آلمان از این که نه تنها دستگاه های دولتی در این فعالیت شرکت می نمایند بلکه موسسات خصوصی، فراورینمایندگان واکسن و دارو نیز در آن حضور دارند، استقبال کرد.

مرکل همچنین تأکید کرد که آلمان میخواهد تا همکاری های نزدیکی با سازمان دنیای بهداشت درباره ویروس کرونا داشته باشد.

به تازگی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا جمع آوری منابع اقتصادی برای تهیه واکسن کرونا و قرار دریافت آن در دسترس همه دنیایان را خواهان شده است. طرح تامین اقتصادی واکسن کرونا در همکاری با سایر کشورها از رئیس کمیسیون اتحادیه اروپاست.،ایسنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1000

به "مرکل: دسترسی همه دنیا به واکسن کرونا ساخت اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: دسترسی همه دنیا به واکسن کرونا ساخت اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید