متقاضیان خوابگاه دانشجویی فقط تا این تاریخ مهلت ثبت نام دارند ، هزینه خوابگاه برای دانشجویان چقدر است؟

به گزارش کی آنلاین، رئیس صندوق رفاه دانشجویان درخصوص زمان ثبت نام و شرایط اعطای خوابگاه به دانشجویان برای سال تحصیلی آینده شرح داد.

متقاضیان خوابگاه دانشجویی فقط تا این تاریخ مهلت ثبت نام دارند ، هزینه خوابگاه برای دانشجویان چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در مورد ثبت نام خوابگاه های دانشجویی گفت: دانشجویانی که در سال تحصیلی تازه احتیاج به خوابگاه دارند می توانند تا 31 مرداد ماه در سامانه تازه این صندوق ثبت نام نمایند. به دانشجویانی که در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام ننمایند، خوابگاه تعلق نمی گیرد.

وی با بیان این که قیمت اجاره بها به دانشگاه ها ابلاغ شده است، یادآور شد: فرایند دریافت خوابگاه با سال های گذشته تفاوت نموده است و همه دانشجویان باید سال جاری در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام نمایند و به محض این که خوابگاه آنها معین شد، اجاره بها را باید واریز نمایند و خوابگاه را تحویل بگیرند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان این که ظرفیت خوابگاه های دانشجویی 210 هزار نفر است، گفت:در حال ثبت نام هستیم و تا به امروز بیش از 120 هزار نفر ثبت نام نموده اند که البته سهمیه ای را برای دانشجویان تازه الورود در نظر گرفته ایم.

گنجی ادامه داد: دانشجویان باید در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام نمایند و هر دانشگاه به اطلاعات متقاضی خوابگاه های خود دسترسی دارند و دانشگاه ها به آنها اطلاع می دهند و دانشجویان با پرداخت اجاره بها به صندوق رفاه دانشجویان مجوز استفاده از خوابگاه را دریافت نمایند.

وی توضیح داد: اجاره بهای خوابگاه نوع یک و در واقع یک نفره حداکثر 200 هزار تومان است. دو نوع خوابگاه استیجاری داریم که یک نوع آن را صندوق یاری می نماید که ودیعه را به دانشگاه می دهد که آنها برای دانشجویان خوابگاه اجاره نمایند و نوع دوم خوابگاه خودگردان است که دانشگاه آن را اجاره می نماید و در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان یادآور شد: اجاره بهای خوابگاه خودگردان فرق دارد و بستگی به شهر مورد نظر دارد که اجاره بعضی پایین تر و بعضی بالاتر است.

گنجی بعلاوه گفت: دانشجویانی که مبلغ اجاره بهای یک ترم خود را تا ابتدای آبان ماه پرداخت نمایند، شامل 10 درصد تخفیف از سوی صندوق رفاه دانشجویان می شوند. البته دانشجویانی که هزینه اسکان خوابگاه خود را تا اواخر بهمن ماه پرداخت نمایند، مشمول جریمه نمی شوند.

آدرس سامانه تازه صندوق رفاه دانشجویان https://refah.swf.ir است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1402 بروزرسانی: 26 مرداد 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2282

به "متقاضیان خوابگاه دانشجویی فقط تا این تاریخ مهلت ثبت نام دارند ، هزینه خوابگاه برای دانشجویان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متقاضیان خوابگاه دانشجویی فقط تا این تاریخ مهلت ثبت نام دارند ، هزینه خوابگاه برای دانشجویان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید