فیل های شاهرخ گیوا به کتابفروشی ها آمدند

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، این کتاب به عنوان صد و نوزدهمین داستان ایرانی نشر ققنوس و شصت و نهمین رمان ایرانی این ناشر به چاپ رسیده است.

فیل های شاهرخ گیوا به کتابفروشی ها آمدند

نگارش فیل ها از تابستان سال 91 تا پاییز 92 طول کشیده است. گیوا پیش از چاپ این کتاب به مهر گفته بود: نوشتن این رمان یک سال زمان برد. برای نخستین بار به صورتی حرفه ای در حین نوشتن این رمان به هیچ فعالیت دیگری مشغول نشدم و سعی کردم روی تالیف این کار متمرکز شوم.

داستان این رمان، درباره فردی منزوی است که در جهانی خودش زندگی می نماید و یکی از دغدغه ها و علاقه مندی هایش این است که اسکناس هایی که مردم رویشان نوشته اند، جمع آوری کند.

در قسمتی از این رمان می خوانیم:

همه سرمست این فتح بودیم. حریف هم در ینگه جهان آن سوی میز گرد نشسته بود و هارت و پورت می کرد. کارتر به عز و جز افتاده بود که گروگان ها را آزاد کنید، و ما هم با سرهای پرشور انقلابی به او و به استعمار شرق و غرب دهن کجی می کردیم. آن روز پاهام را که بالای در سفارت گذاشتم ناگهان تعادلم به هم خورد و هوار شدم روی سر و تن دانشجویی دیلاق که گمانم مچ دست یا الااقل انگشتی چیزی از او شکست. به مرور از صرافت نقل این ها افتاده ام. حق با ویل دورانت است، هر ارزشی روزگاری می تواند به ضد خود بدل گردد، یا بالعکس.

این تعریف شامل همه مفاهیم و حتی اشیا می گردد. همین امروز این فنجانی که با خودم آوردم ام توی بالکن، به نظرم زیباترین و مفیدترین شیئی است که می گردد توی آن چند جرعه چای بنوشم؛ آیا چند سال بعد هم همین نظر را خواهم داشت؟ چه می دانم، اما بعید است!

آدم های مشهوری هم این اطراف آمد و شد داشته اند. گویا پاتوقشان هم کافه نادری روبروی سفارت انگلیس بوده. این جا چهارراه تاریخ معاصر ایران است. کاری ندارم که اغراق هم می کنم، اما هست و خیلی اتفاق ها این دور و بر افتاده!...

این کتاب با 144 صفحه، شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت 7 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 805

به "فیل های شاهرخ گیوا به کتابفروشی ها آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیل های شاهرخ گیوا به کتابفروشی ها آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید