فروکش کردن آنفلوآنزا در گیلان

به گزارش کی آنلاین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از فروکش کردن بیماری آنفلوآنزا در این استان اطلاع داد.

فروکش کردن آنفلوآنزا در گیلان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، فردین مهرابیان سه شنبه نوزدهم آذر گفت: در هر حال مردم باید همچنان برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا رفتارهای بهداشتی را رعایت نمایند، فروکش کردن بیماری آنفلوآنزا در گیلان به این معنی نیست که مردم نسبت به پیشگیری از این بیماری بی توجه باشند.

  • موشن گرافی | آنفلوانزا

وی گفت: درحال حاضر، هیچ کمبود داروی آنفلوآنزا در استان گیلان نداشته و مسئله ای در این باره وجود ندارد.

مهرابیان با اشاره به ضرورت توجه به رعایت بهداشت به ویژه در واحدهای آموزشی و اماکن عمومی برای پیشگیری از آنفلوآنزا خاطر نشان کرد: آموزش پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا در مدارس از جمله ضرورت هاست که با حضور کارشناسان بهداشتی و مسئولان بهداشتی مدارس، این آموزش ها انجام می گردد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به راه های پیشگیری برای جلوگیری از بیماری آنفلوآنزا نقش مهمی دارد، اضافه نمود: استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه و وسایل جداگانه از جمله ظروف و... در پیشگیری دارای اهمیت است، استراحت در منزل و استفاده از مایعات فروان در کاهش علائم و بهبود بیماری مفید می باشد.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای سال جاری تا شانزدهم ماه جاری، 63 نفر در گیلان به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شدند، در این مدت 2 هزار و 409 مورد آنفلوآنزای سرپایی (شبه آنفلوآنزا) در استان گزارش شده که از این تعداد 850 بیمار در بیمارستان ها بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

شستن دست ها با آب و صابون و یا تمیز کردن آن با محلول های ضدعفونی نماینده در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا نقش مهمی دارد، ضمن اینکه از مالیدن و تماس دست آلوده به چشم ها، بینی و دهان باید خودداری گردد.

آنفلوآنزا بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است، ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد انسانی به وسیله ترشحات آلوده منتقل می گردد بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 616

به "فروکش کردن آنفلوآنزا در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروکش کردن آنفلوآنزا در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید