طالبان ظرف یک ماه پیشنهاد صلح خود را کتباً تحویل کابل می دهد

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به خبرگزاری رویترز گفته است که این گروه میخواهد نهایتاً تا ماه آینده، به طور مکتوب پیشنهاد صلحی را به دولت کابل ارائه دهد.

طالبان ظرف یک ماه پیشنهاد صلح خود را کتباً تحویل کابل می دهد

مجاهد در این باره اضافه نمود: در روزهای پیش رو، مذاکرات صلح و فرایند آن سرعت بیشتری به خود می گیرد و انتظار می رود (تبادل نظرها) که طبیعتاً پیرامون طرح صلح خواهد بود؛ وارد مرحله مهمی گردد.

وی ادامه داد: احتمالاً یک ماهی طول خواهد کشید تا طرفین پیشنهادهای مکتوب خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. اگرچه طالبان در میدان نبرد دست برتر را دارد؛ اما درباره مذاکره و تبادل نظر هم خیلی جدی است.

از سوی دیگر، ناجیه انوری سخنگوی وزارت صلح افغانستان با تائید این مطلب که مذاکرات بین الافغانی از سر گرفته شده است؛ گفت: پیش بینی این موضوع که طالبان ظرف یک ماه پیشنهاد کتبی خود را ارائه خواهد داد؛ سخت است. اما اجازه بدهید که مثبت اندیش باشیم. امیدواریم که طالبان این اقدام را انجام دهد تا نهایتاً به خواسته شان پی ببریم.

این در حالی است که همزمان با خروج ادعایی نظامیان بیگانه از خاک افغانستان، درگیری ها میان طالبان و نیروهای افغان شدت بیشتری به خود گرفته است. بعضی کارشناسان بر این باورند که آمریکا با خروج غیرمسئولانه خود در پی زمینه چینی برای شروع جنگ داخلی در افغانستان است تا ناامنی را دستاویزی برای بازگشت دوباره به این کشور قرار دهد که در حوزه منافع مشترک روسیه، چین و ایران قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1718

به "طالبان ظرف یک ماه پیشنهاد صلح خود را کتباً تحویل کابل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان ظرف یک ماه پیشنهاد صلح خود را کتباً تحویل کابل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید