شکست هندبال زنان برابر کامرون، ثبت رتبه 31 برای ایران در دنیا

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در ادامه حضور خود در مسابقات قهرمانی دنیا دوشنبه شب 22 آذرماه در آخرین مسابقه در مرحله گروهی دوم دیدارها موسوم به پرزیدنت کاپ برابر تیم کامرون نایب قهرمان قاره آفریقا نهاده شد.

شکست هندبال زنان برابر کامرون، ثبت رتبه 31 برای ایران در دنیا

شاگردان خدیجه قانع در این ملاقات یک بازی خوب را به نمایش گذاشتند و توانستند در نیمه اول با به ثمر رساندن 9 گل تنها با اختلاف 5 گل نتیجه را به این تیم قدرتمند آفریقایی واگذار نمایند. به این ترتیب تیم ایران نیمه اول را با نتیجه 14 بر 9 تمام نموده و به رختکن رفت.

از ابتدای نیمه دوم هم تیم کامرون ملی پوشان را تحت فشار قرار داد به گونه ای که در دقیقه 44 بازی با 9 اختلاف امتیاز و نتیجه 23-14 از تیم ملی کشورمان پیش افتاد. در نهایت نیز کوشش ملی پوشان نتیجه نداد و در انتها این بازی را با نتیجه 17-32 واگذار کردند تا ششمین شکست خود را در اولین تجربه دنیای اش تجربه کند.

تیم کامرون به عنوان یکی از نمایندگان قاره آفریقا در مسابقات قهرمانی دنیا اسپانیا تا به امروز 3 بار در این مسابقات شرکت نموده و برترین نتیجه از این تعداد حضور، مقام بیستم در سال 2017 بوده است. کامرون 17 بار در مسابقات قهرمانی آفریقا حضور یافته و در 2021 مقام نایب قهرمانی را کسب نموده است. مصاف ایران با دومین نماینده آفریقا در حالی برگزار می گردد که در ملاقات با آنگولا جثه ها تنومند و قدرت بدنی بالای این تیم فشار زیادی را بر ملی پوشان ایران آورد و سبب مصدومیت چند بازیکن تیم ملی ایران نیز شد.

لازم به ذکر است تیم هندبال زنان ایران در مرحله دوم مسابقات برابر تیم ازبکستان تنها با اختلاف 5 گل باخته و مقابل تیم آنگولا قهرمان قاره آفریقا نیز تن به شکست دادند. در این مرحله از مسابقات تیم ها برای تعیین شدن رتبه های بیست و پنجم تا سی و دوم مسابقه دادند.

با قبول این نتیجه، تیم هندبال بانوان کشورمان در گروه اول مرحله پرزیدنت کاپ در رده آخر نهاده شد و طبق جدول قرار بود روز چهارشنبه 24 آذرماه برای کسب رتبه سی یکم و سی و دوم به مصاف تیم چین همتای آسیایی خود برود اما به علت مثبت شدن تست کرونای بازیکنان این تیم، این ملاقات لغو شد.

به این ترتیب تیم هندبال زنان ایران در اولین تجربه خود در مسابقات قهرمانی دنیا با کسب رتبه سی و یکم به کار خود در این آوردگاه دنیای انتها دادند.

زینب بذرافکن، فاطمه خلیلی، هانیه لک، بهار ایزدگشب، حدیثه نوروزی، آرزو کیانی آرا، مریم یوسفی، شقایق باپیری، مینا وطن پرست، صونا بیداد، شیما زارع، نگار زنده بودی، حانیه کریمی، نوریه عباسی، الناز قاسمی و عطیه شهسواری 16 بازیکن تیم ملی هندبال زنان ایران تحت راهنمایی عزت اله رزمگر و خدیجه قانع در رقابت های قهرمانی زنان دنیا هستند.

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان دنیا از 10 الی 28 آذرماه در اسپانیا برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1929

به "شکست هندبال زنان برابر کامرون، ثبت رتبه 31 برای ایران در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست هندبال زنان برابر کامرون، ثبت رتبه 31 برای ایران در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید