شهرداری قزوین پایلوت اجرای طرح پنجره واحد سامانه مدیریت زمین در کشور شد

به گزارش کی آنلاین، کیومرث فدائی فر، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین از انتخاب شهرداری قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح پنجره واحد سامانه مدیریت زمین در راستای شفافیت مجوزهای حوزه زمین و املاک خبر داد.

شهرداری قزوین پایلوت اجرای طرح پنجره واحد سامانه مدیریت زمین در کشور شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران قزوین، فدائی فر در جلسه ای که به صورت ویدیو کنفرانس با سازمان فناوری اطلاعات ایران در سازمان فاوا شهرداری قزوین برگزار شد، گفت: شهرداری قزوین آمادگی کامل برای اجرای طرح پنجره واحد سامانه مدیریت زمین در راستای شفافیت مجوزهای حوزه زمین و املاک دارد و زیرساخت های لازم در این زمینه آماده است.

وی با بیان اینکه انتخاب شهرداری قزوین برای اجرای این طرح نشان از عملکرد مطلوب شهرداری قزوین در خدمات الکترونیکی دارد، گفت: ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات حوزه اراضی و املاک، افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات به متقاضیان، کاهش جرائم و تخلفات مرتبط با زمین خواری و امکان اعمال نظام مند سیاست های معماری و شهرسازی از اهداف اصلی اجرای سامانه پنجره واحد سامانه مدیریت زمین است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شد که ارتباط شهرداری قزوین با سامانه پنجره واحد سامانه مدیریت زمین از طریق سازمان فاوا صورت گیرد.

فدائی فر گفت: با راه اندازی این سامانه، 15 شهر استان می توانند از زیرساخت های الکترونیکی و سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری قزوین بهره برداری کنند.

معاون شهردار قزوین درباره این سامانه توضیح داد: در این سامانه چون همه امور الکترونیکی است، این موضوع باعث شفاف سازی، تسریع در فرایند کار، جلوگیری از فساد اداری و گزارشگیری به موقع و دقیق خواهد شد.

وی گفت: با برقراری این سامانه، تمامی دستگاه های که عملیات زمین انجام می دهند، استعلامات را از طریق این سامانه انجام می دهند، از طرفی انجام استعلامات در این سامانه باعث ایجاد شفافیت و جلوگیری از جعل و تخلفات اداری می شود که قابلیت پیگیری و ردیابی خواهد داشت.

وی در ادامه این جلسه به تشریح اقدامات شهرداری قزوین در زمینه سیستم سرا، دولت الکترونیک، شهفرایندسپاری، ضابطه پویای شهرسازی و سیستم یکپارچه املاک پرداخت و اضافه کرد: اقدامات شهرداری قزوین در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی مطلوب است چراکه که اکنون اقدامات فیزیکی پفراینده های شهرسازی و درآمد به طور کامل در حال حذف شدن است.

معاون شهردار قزوین اظهار کرد: نقشه ها به طور کامل در محیط GIS بارگذاری شده و همه تغییرکاربری ها در سیستم بروز است و آمادگی کامل برای اجرای این سامانه وجود دارد.

گفتنی است؛ در این جلسه از اقدامات شهرداری قزوین در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی به شهفرایندان تقدیر و تشکر شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1575

به "شهرداری قزوین پایلوت اجرای طرح پنجره واحد سامانه مدیریت زمین در کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری قزوین پایلوت اجرای طرح پنجره واحد سامانه مدیریت زمین در کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید