شلیک اخطار کشتی جنگی و جنگنده روس به سمت ناو انگلیسی

به گزارش کی آنلاین، یک ناو انگلیسی پس از نقص حریم دریایی روسیه در دریای سیاه با شلیک هشدار کشتی جنگی و بمباران اخطار یک جنگنده روس روبرو شد.

شلیک اخطار کشتی جنگی و جنگنده روس به سمت ناو انگلیسی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک کشتی جنگی روسی روز چهارشنبه به سمت یک ناو انگلیسی که حریم دریایی روسیه در آب های دریای سیاه را نقض نموده بود تیر اخطار شلیک کرد.

وزارت دفاع روسیه گفت علاوه بر شلیک هشدار این کشتی جنگی روس، یک فروند جنگنده سوخو-24 این کشور هم اطراف این ناو انگلیسی را بمباران کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: ساعت 11:52 دقیقه (به وقت محلی) بیست و سوم ژوئن (دوم تیر) ناو سلطنتی بریتانیایی اچ ام اس دیفندر که در حال عملیات در شمال شرق دریای سیاه بود، حریم مرزی را نقض نموده و سه کیلومتر وارد آب های تحت حاکمیت روسیه در کیپ فیولنت شد.

وزارت دفاع روسیه اضافه نمود، این کشتی به هشدار های نیرو های روس درخصوص نقض حریم دریایی اعتنایی نکرد و در ساعت 12:06 و 12:08 یک کشتی گشت مرزی اقدام به شلیک هشدار کرد. ساعت 12:19 یک جنگنده سوخو-24 اِم، بمباران اخطار در راستا اچ ام اس دیفندر انجام داد. در ساعت 12:23 اقدامات مشترک ناوگان دریای سیاه و نیور های مرزی امنیت فدرال روسیه، اچ ام اس دیفندر را مجبور به ترک آب های سرزمینی روسیه کرد.

به همین دلیل، وزارت دفاع روسیه، وابسته نظامی سفارت انگلیس در مسکو را احضار نموده و درخصوص این حادثه از وی شرح خواست.

امروز (چهارشنبه) روسیه به نیرو های آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخصوص برگزاری رزمایش در دریای سیاه هشدار داده بود از آن ها درخواست کرد برای حفظ ثبات در منطقه، به چندجانبه گرایی روی آورند. مسکو بعلاوه از کشور های این حوزه درخواست کرد مسائل خود را بدون یاری خواستن از قدرت های خارجی حل نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1740

به "شلیک اخطار کشتی جنگی و جنگنده روس به سمت ناو انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلیک اخطار کشتی جنگی و جنگنده روس به سمت ناو انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید