تور آفریقای جنوبی ارزان: سوغات ژوهانسبورگ، یادگاری های رنگارنگی از سفر به آفریقا

به گزارش کی آنلاین، ژوهانسبورگ، بزرگترین شهر آفریقای جنوبی، با نام شهر طلا معروفیت دارد. این شهر، سوغاتی های فراوان و ارزشمندی دارد.

تور آفریقای جنوبی ارزان: سوغات ژوهانسبورگ، یادگاری های رنگارنگی از سفر به آفریقا

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

ژوهانسبورگ یا یوهانسبورگ بزرگ ترین شهر آفریقای جنوبی و مرکز استان گائوتنگ است. خرید سوغات در ژوهانسبورگ، یک تجربه مجذوب نماینده است که هرگز نباید از دست بدهید. سوغات ژوهانسبورگ، به قدری متنوع است که هر سلیقه ای که داشته باشید و هر چقدر بودجه که برای خرید سوغات در نظر گرفته باشید، می توانید یک هدیه مناسب پیدا کنید.

سفر به آفریقای جنوبی بدون تردید یکی از مجذوب نماینده ترین سفرهای زندگی شما خواهد بود. این شهر بزرگ، یکی از 50 شهر بزرگ دنیا است و جاذبه های فراوانی دارد.

تنوع فرهنگی و منابع بی نظیر طبیعی در این شهر باعث شده که سوغاتی های متنوع و بسیار ارزشمندی داشته باشد.در ادامه، مهم ترین سوغات و محصولات خاص و بومی آفریقای جنوبی را معرفی می کنیم.

سکه های طلا

ژوهانسبورگ را با نام شهر طلا می شناسند و این نام گذاری بی علت نیست. این شهر روی منابع بزرگ و بی نظیری از این فلز قیمتی قرار گرفته است. طلا یکی از مهم ترین دلایلی است که مردم را برای اولین بار به این منطقه کشانده است. اگر قصد دارید از سفر به آفریقای جنوبی، یک سوغاتی گران قیمت بخرید، سکه طلا را انتخاب کنید. سکه های ماندلا و کروگرراند جزو سکه های طلای رایج در این کشور است. فروشنده اصلی این سکه ها بورس سکه طلای آفریقای جنوبی است که فروشگاه های متعددی در سراسر شهر دارد که به این فروشگاه ها Scoin Shops می گویند.

الماس

بزرگترین الماس خالص دنیا یعنی الماس کولینان در منطقه ای در نزدیکی ژوهانسبورگ کشف شده است. این الماس در حال حاضر بخشی از تاج سلطنتی بریتانیا است. دانستن این واقعیت شاید شما را تشویق کند که تکه ای از این سنگ ارزشمند را به عنوان سوغاتی گران بها، به خانه ببرید. برای این کار باید به یکی از فروشگاه های طلا و جواهر سر بزنید و زیورآلاتی بخرید که برای تزیین آنها از الماس استفاده شده است. برای خرید این زیورآلات لازم نیست زیاد به دردسر بیافتید و امروزه در هر مرکز خرید بزرگی، فروشگاه طلا و جواهر وجود دارد.

پیراهن ورزشی تیم های راگبی

اهالی ژوهانسبورگ مثل سایر شهرهای آفریقای جنوبی، علاقه زیادی به انواع ورزش ها به خصوص راگبی دارند. این شهر امکانات ورزشی فراوانی در سطح دنیای دارد و خریدن لباس ورزشی تیم های محلی، یکی از کارهایی است که معمولا گردشگران دوستدار ورزش، در سفر به ژوهانسبورگ انجام می دهند. البته غیر از پیراهن محصولات دیگری مثل ماگ، پوستر و وسایل ورزشی با طرح های مرتبط با تیم های داخلی، در فروشگاه های مخصوص به فروش می رسد.

بیلتانگ

بیلتانگ احتمالا یکی از محبوب ترین اسنک ها در آفریقای جنوبی است. این اسنک در واقع گوشت طعم دار شده و خشک شده است که هواداران زیادی در آفریقای جنوبی دارد و یک خوراکی محبوب است که به راحتی در همه فروشگاه ها پیدا می گردد. آفریقای جنوبی را بدون امتحان کردن و خریدن این اسنک، ترک نکنید. این اسنک با طعم های مختلفی عرضه می گردد از جمله چاتنی و چیلی.

پارچه های Shwe Shwe

خیابان های ژوهانسبورگ با این پارچه های رنگارنگ که طرح های سنتی روی آنها چاپ شده، زیباتر می شوند. از این پارچه معمولا برای تهیه دامن و پوشش هایی برای سر استفاده می نمایند. البته این تکنیک متعلق به سواحل شرقی است ولی در این منطقه هم رواج پیدا نموده است و هواداران زیادی دارد. طراحان و برندهای داخلی، از این پارچه های رنگارنگ و زیبا برای تهیه لباس های مدرن استفاده می نمایند و در واقع طرح های سنتی را با مد روز، ترکیب نموده اند. محصولات آنها را می توانید از فروشگاه های مخصوص یا از مراکز خرید بزرگ، تهیه کنید. طراحی این لباس ها مناسب سلیقه جوانان امروزی است و حتما نظرتان را جلب می نماید.

سپر زولو

دو مورد از قبایلی که در این منطقه حکمرانی می کردند عبارت اند از قبیله زولو و قبیله شانگان. یکی از ابزارهای سنتی این قبایل بومی، نوعی سپر است که معمولا آن را با پوست حیوانات می سازند و با مهره های رنگی تزیین می نمایند. این سپرها هنوز هم در شهر برای فروش عرضه می شوند. سپرهای زولو برای مصارف تزیینی و به عنوان سوغات، در میزان های کوچک تر از میزان واقعی تهیه می شوند.

اوگالی

اوگالی نوعی پوره تهیه شده از ذرت است که یکی از غذاهای اصلی در آفریقای جنوبی است و تقریبا در کنار همه غذاها سرو می گردد. این محصل در بسته بندی های 500 گرمی تا 10 کیلویی عرضه می گردد و محصول پخته نشده آن شبیه به پولنتا است. این پوره را معمولا با چاکالاکا می خورند؛ یک خوراکی گیاهی لذیذ آفریقایی که معمولا پر ادویه است. گاهی آن را با شیر، کره و شکر می پزند و برای صبحانه سرو می نمایند. به شکل های مختلفی عرضه می گردد و تقریبا همه جا در هر گوشه و کنار و در هر سوپرمارکتی وجود دارد.

ووووزلا

حتما به یاد دارید که در جام دنیای فوتبال در سال 2010 که در آفریقای جنوبی برگزار می شد، بسیاری از هوادارن تیم ها، از ووووزلا برای تشویق تیم های خود استفاده می کردند. ووووزلا نوعی شیپور پلاستیکی رنگارنگ است که حدود یک متر طول دارد و آن را با قیمت مناسبی می توانید بخرید. اگر اهل ورزشگاه رفتن هستید، با این شیپور می توانید تیم مورد علاقه خود را به شیوه ای متفاوت تر تشویق کنید.

ماسک های آفریقایی

ماسک های آفریقایی نمادی از فرهنگ این کشور هستند و در ژوهانسبورگ می توانید انواع آن را بخرید. حتی یک بازار اختصاصی برای عرضه این ماسک ها وجود دارد و ماسک های تهیه شده در کارگاه های سراسر کشور، در این بازار به فروش می رسند.

محصولات تهیه شده از شترمرغ

شترمرغ نوعی پرنده بومی آفریقا است که قرن ها است از پر و چرم آن برای تهیه پوشاک استفاده می نمایند. در آفریقای جنوبی می توانید این محصولات را بخرید و به عنوان سوغات به خانه بیاورید. طراحان جوان، با ترکیب این متریال ها و تلفیق طرح های سنتی و مدرن، محصولات مجذوب نمایندهی در زمینه مد و متعلقات آن طراحی می نمایند که حتما مورد توجهتان قرار می گیرند.

چای رویبوس

رویبوس در واقع چای نیست بلکه نوعی دمنوش است که با برگ های گیاه رویبوس تهیه می گردد. این گیاه فقط در یک منطقه از آفریقای جنوبی پیدا می گردد و در هیچ جای دیگر دنیا نمی توانید آن را پیدا کنید. می توانید آن را از محل کاشت آن بخرید یا بدون اینکه زحمت سفر به خودتان بدهید، آن را در قالب بسته های چای کیسه ای از فروشگاه های نزدیک تان بخرید. این سوغاتی خاص را هیچ کجای دیگر دنیا نمی توانید پیدا کنید و مخصوص آفریقای جنوبی است.

منبت کاری قبلیه ای روی چوب

منبت کاری روی چوب یکی از هنرهایی است که اهالی بومی آفریقای جنوبی به آن توجه ویژه ای داشته اند. امروزه می توانید این محصولات را از فروشگاه ها بخرید و تنوع قابل توجهی دارند از جمله به شکل تندیس های کوچک تا مجسمه های بزرگ و ماسک های سنتی عرضه می شوند. این محصولات را می توانید در گالری های هنری و بازارچه های سوغات پیدا کنید. با توجه به سلیقه و بودجه ای که در نظر دارید می توانید محصولات مورد نظرتان را انتخاب کنید و تنوع مدل و قیمت آنها، شما را راضی می نماید.

صنایع دستی تهیه شده با مهره

یکی از سوغاتی های مقرون به صرفه و رنگارنگ و زیبایی که می توانید در آفریقای جنوبی بخرید، آثار هنری تهیه شده با مهره های رنگی است. این محصولات شامل دستبند و انواع زیورآلات، زیربشقابی و مجسمه های حیوانات است. برای خرید این محصولات حتما با فروشنده ها چانه بزنید چون معمولا اولین قیمتی که به شما اعلام می گردد، بسیار بیشتر از ارزش واقعی خود محصول است.

محصولات سرامیکی

آفرقیای جنوبی هم مثل سایر کشورهای دنیا، محصولات سرامیکی فراوری می نماید. این محصولات دست ساز هستند و طراحی و رنگ های خاص و متمایزی دارند. در فروشگاه های سوغات می توانید انواع ظروف، اشیای تزیینی، گلدان و... را از جنس سرامیک و با طرح های سنتی بخرید و به عنوان یادگاری از سفر به آفرقیای جنوبی، به خانه ببرید.

منبع: کجارو / afktravel.com
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1964

به "تور آفریقای جنوبی ارزان: سوغات ژوهانسبورگ، یادگاری های رنگارنگی از سفر به آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی ارزان: سوغات ژوهانسبورگ، یادگاری های رنگارنگی از سفر به آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید