سه کشور آسیایی متهم به جاسوسی شدند

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، رسانه های تایلندی مانند بانکوک پست در گزارشی از خرید تجهیزات و نرم افزارهای جاسوسی این کشور برای نفوذ به اسمارت فون، لپ تاپ و همینطور تبلت شهروندان تایلندی در فواصل سال های 2013 و 2014 میلادی خبر داده است.

سه کشور آسیایی متهم به جاسوسی شدند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

این موضوع در شرایطی فاش شد که شرکت ایتالیایی فروشنده نرم افزار به انتشار یک میلیون ایمیل قابل جستجو پرداخت. این اسناد توسط ادوارد اسنودن و در بخش اسناد سایت ویکی لیکس منتشر شده است.

اسناد منتشر شده نشان می دهد که جز تایلند این نرم افزار مشتری های دیگری در کشورهای جنوب شرق آسیا مانند مالزی و سنگاپور نیز داشته است. این اسناد نشان می دهد، تایلند برای خرید محصولات جاسوسی در حدود 360 هزار یورو در سال 2014 میلادی پرداخت نموده است. هکرها برای نظارت بر اطلاعات شهروندان این سه کشور کنترل رایانه ها و اعمالی مانند ارسال ایمیل ها یا پیامک و ... را در اختیار داشتند.

این نرم افزار مخرب در سیستم رایانه مقصد نصب و اجازه دسترسی به رایانه های قربانیان حتی از راه دور را ممکن می کرد.

این موضوع در حالی است که مالزی و تایلند سیستم کنترل از راه دور داوینچی را از Hacking Team خریداری نموده بودند که همانند اسب تروجان مورد استفاده قرار گرفته و به محض باز شدن نرم افزار بر سیستم (تبلت، اسمارت فون و ...) اجازه شنود، کنترل و ردیابی از راه دور میسر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 601

به "سه کشور آسیایی متهم به جاسوسی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه کشور آسیایی متهم به جاسوسی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید