سند جامع تقویت اجتماعی از سوی دولت و دانشگاهیان تدوین می گردد

به گزارش کی آنلاین، سند جامع تقویت سرمایه اجتماعی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد همراه با مشارکت اساتید دانشگاه و صاحبنظران و همکاری کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی دولت تدوین می گردد.

سند جامع تقویت اجتماعی از سوی دولت و دانشگاهیان تدوین می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، جلسه آنالیز گزارش دانشگاه تربیت مدرس در مورد طرح پژوهشی ارتقاء سرمایه اجتماعی به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار گردید. نماینده دانشگاه تربیت مدرس گزارشی از شرایط سرمایه اجتماعی در ایران در بازه زمانی سال 1379 تا 1397 ارائه کرد.

وی همچنین به ارائه تحلیلی از رابطه سرمایه اجتماعی و کیفیت حکمروایی پرداخت و با اشاره به پیامد های سیاسی بحران سرمایه اجتماعی، توضیحاتی در مورد راه چاره های تقویت سرمایه اجتماعی ارائه کرد.

در این گزارش فراهم سازی شرایط گفتگوی ملی میان دولت، روشنفکران، نخبگان و گروه های مرجع اجتماعی در مورد مسایل کلان داخلی و خارجی به عنوان یکی از مهمترین راه های تقویت سرمایه اجتماعی عنوان و یازده گام برای تقویت سرمایه اجتماعی به تفصیل بیان شد.

محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران نیز در این نشست گزارشی از مطالعات صورت گرفته این دانشگاه با مشارکت دانشگاه های علامه طباطبایی و اصفهان در مورد چالش های سرمایه اجتماعی ارائه کرد و گفت: تقویت سرمایه اجتماعی نیازمند تصمیم و اراده همه مسئولین کشور است تا بتوانیم با بکارگیری راه چاره های علمی امید جامعه نسبت به آینده کشور را افزایش دهیم.

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این جلسه گفت: دولت به تنهایی نمی تواند نسبت به اعتمادسازی و تقویت سرمایه اجتماعی اقدام کند و این موضوع همراهی و مشارکت همه ارکان نظام و همدلی و حضور فراجناحی را می طلبد به گونه ای که همگان به دور از سلایق سیاسی در این امر مهم دخیل باشند.

در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم تحقیقات و فناروی، سخنگوی دولت، روسای دانشگاه های تهران و تربیت مدرس و جمعی از اساتید برجسته دانشگاه های مختلف نیز حضور داشتند، نماینده دانشگاه تربیت مدرس گزارشی از شرایط سرمایه اجتماعی در ایران در بازه زمانی سال 1379 تا 1397 ارائه کرد.

در این جلسه پس از بحث و گفتگو در مورد راه چاره های تقویت سرمایه اجتماعی، مقرر شد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اساتید دانشگاه و صاحبنظران و با همکاری کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی دولت، پیشنهادات مطرح شده در جلسه را مورد آنالیز قرار داده و ظرف دو ماه به سندی جامع برای تقویت سرمایه اجتماعی تبدیل نمایند.

همچنین سخنگوی دولت نیز ماموریت یافت که در راستای فراهم سازی شرایط گفتگوی ملی، بستر های لازم را برای گفتگو میان دولت و دانشگاه مهیا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 574

به "سند جامع تقویت اجتماعی از سوی دولت و دانشگاهیان تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند جامع تقویت اجتماعی از سوی دولت و دانشگاهیان تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید