رشد جمعیت سالمندی دو برابر رشد موالید کشور است

به گزارش کی آنلاین، سرپرست اداره کل بهزیستی استان یزد با بیان این که عدم توجه به بحث سالمندی تهدیدی جدی برای توسعه اجتماعی در کشور است، گفت: رشد جمعیت سالمندی دو برابر رشد موالید در کشور است.

رشد جمعیت سالمندی دو برابر رشد موالید کشور است

به گزارش خبرنگاران-منطقه یزد،نادر هومنیان در نشست خبری مناسبت های جهانی ماه مهر (ناشنوایان، سالمندان، بچه ها و نابینایان) با بیان این که بهار سازمان بهزیستی در مهر ماه رخ داده است، اظهار کرد: سازمان بهزیستی طبق قانون متولی تأمین سلامت اجتماعی استان و کشور است.

وی طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، بچه ها کار و بچه ها خیابانی را از جمله اولویت های برنامه ریزی سازمان بهزیستی برای انجام رسالت معین شده در سطح ملی و استانی دانست و اضافه نمود: اصحاب رسانه در این خصوص رسالتی ویژه دارند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان یزد در ادامه با بیان این که متأسفانه بحث خودکشی امروز به یکی از دغدغه های سلامت اجتماعی تبدیل شده است، گفت: طبق اطلاعات بدست آمده و آنالیز های اجرا شده رسانه ای شدن خط کشی نه تنها به حذف این چالش اجتماعی یاری نمی کند، بلکه عامل شدن این معضل می گردد.

هومنیان انجام جمعا 198 فعالیت مختلف در مجموعه سازمان بهزیستی استان یزد را یکی از مهمترین ویژگی های اجرایی در این اداره کل دانست و اعلام کرد: ارتقای خدمات بهزیستی مستلزم مشارکت عمومی و اطلاع رسانی به موقع است.

این مسئول با بیان این که قریب به 50 هزار نفر معلول در استان یزد تحت پوشش بهزیستی هستند، توضیح داد: از تعداد کل معلولین استان یزد سه هزار و 850 نفر ناشنوا هستند که در سال گذشته 25 مورد از آنها عمل کشت حلزون انجام دادند.

سرپرست اداره کل بهزیستی یزد با بیان این که 50 درصد معلولیت معلولین ناشنوا ناشی از نارسایی های ژنتیکی است، گفت: معلولین ناشنوا 14 درصد تعداد معلولین استان یزد را به خود اختصاص دادند.

وی تقویت آگاهی خانواده ها از خدمات بهزیستی را حائز اهمیت دانست و اعلام کرد: اقدامات پیشگیرانه در مباحث مشاوره ژنتیکی می تواند یاری شایانی به سازمان بهزیستی در راستای ارائه خدمات بیشتر و قوی تر داشته باشد.

هومنیان در بخش دیگری از سخنان خود عدم وجود اعتبارات کافی برای انجام رسالت های بهزیستی که عمدتا تکلیف این سازمان هستند را یکی از چالش های جدی در این حوزه دانست و اعلام کرد: جلب مشارکت عمومی و خیرین از جمله موارد در دستور کار سازمان بهزیستی برای ارتقای خدمات این سازمان است.

این مسئول با بیان این که از 60 سال تا 65 سالگی به عنوان سن سالمندی محسوب می گردد، گفت: عدم توجه به بحث سالمندی در استان و کشور تهدیدی جدی برای توسعه اجتماعی است.

وی با اشاره به این که رشد جمعیت سالمندی دو برابر رشد موالید در کشور است، اضافه نمود: در حال حاضر بحث امید به زندگی در ایران برای آقایان 73 سال و برای زنان 74 سال است.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان یزد در خاتمه سخنان خود با بیان این که در حال حاضر قریب به 10 درصد افراد جامعه سالمند هستند، اعلام کرد: در سال 2050 آمار سالمندان کشور به 25 میلیون نفر افزایش می یابند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 418

به "رشد جمعیت سالمندی دو برابر رشد موالید کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد جمعیت سالمندی دو برابر رشد موالید کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید