رد میانجیگری اتحادیه آفریقا توسط اتیوپی

به گزارش کی آنلاین، دولت اتیوپی از تصرف یک شهر دیگر در ایالت تیگرای این کشور خبرداد و هرگونه میانجیگری میان آدیس آبابا و جبهه آزادی بخش تیگرای را رد کرد.

رد میانجیگری اتحادیه آفریقا توسط اتیوپی

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسینم، دولت اتیوپی با انتشار بیانیه ای امروز شنبه اظهار داشت: ارتش این کشور شهر ادیجرات واقع در ایالت تیگرای را به تصرف خود در آورده و درحال پیشروی به سوی مرکز این ایالت است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شهر ادیجرات در 116 کیلومتری میکیلی مرکز ایالت تیگرای قرار داد. تا به امروز جبهه آزادی بخش تیگرای درباره سقوط شهر ادیجرات واکنشی از خود نشان نداده است.

ارتش اتیوپی دیروز اعلام نموده بود: در راستای سرکوب شبه نظامیان جبهه آزادی بخش تیگرای تعدادی از شهرها و روستاهای این ایالت به تصرف نیروهای ارتش در آمده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در همین حال، منابع رسانه ای عربی گزارش دادند: ابی احمد نخست وزیر اتیوپی نخست وزیر اتیوپی هرگونه میانجیگری اتحادیi آفریقا برای خاتمه دادن به درگیری های ایالت تیگرای را رد نموده است.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه آفریقا دیروز سران سابق سه کشور آفریقایی را به عنوان نماینده خود در امور اتیوپی معین کرد تا آنان با سفر به این کشور کوشش نمایند به درگیری های نظامی در ایالت تیگرای خاتمه دهند.

رئیس دوره ای اتحادیه آفریقا گفت که نمایندگانش به زودی راهی اتیوپی خواهند شد تا بسترهای لازم برای گفت وگوهای ملی و خاتمه دادن به درگیری های ایالت تیگرای را فراهم نمایند.

از سوی دیگر، دبیرکل سازمان ملل خواهان ایجاد گذرگاهی برای انتقال یاری های بشردوستانه به غیرنظامیان گرفتار در جنگ تیگرای شد.

آنتونیو گوترس از اینکه دولت آدیس آبابا هرگونه میانجیگری برای توقف جنگ در ایالت تیگرای را نپذیرفت، ابراز تاسف کرد.

به دنبال افزایش اختلافات دولت آدیس آبابا با جبهه آزادی بخش تیگرای نخست وزیر 44 ساله اتیوپی در 14 آبان ماه گذشته به ارتش این کشور دستور داد تا برای سرکوبی شبه نظامیان این جبهه به ایالت تیگری نیرو اعزام نمایند.

ابی احمد شرط خاتمه دادن به درگیری های تیگرای را نابودی انبارهای تسلیحاتی جبهه آزادی بخش تیگرای، خلع سلاح این جبهه و مجازات عناصر آن اعلام نموده است.

کشورهای آفریقایی نگران هستند که با شعله ور شدن جنگ داخلی در دومین کشور پرجمعیت شاخ آفریقا ثبات و امنیت این منطقه بر هم بخورد. بر همین اساس، کشورهای اوگاندا و کنیا طراحی هایی برای خاتمه دادن به درگیری ها نظامی در ایالت تیگرای ارائه داده اند اما دولت آدیس آبابا آنها را نپذیرفته و بر سرکوبی جبهه آزادی بخش تیگرای اصرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1268

به "رد میانجیگری اتحادیه آفریقا توسط اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد میانجیگری اتحادیه آفریقا توسط اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید