راه اندازی پایگاه دوم شهری فوریت های پزشکی اسدآباد تا سرانجام سال

به گزارش کی آنلاین، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد از راه اندازی پایگاه دوم شهری فوریت های پزشکی این شهرستان تا سرانجام سالجاری اطلاع داد.

راه اندازی پایگاه دوم شهری فوریت های پزشکی اسدآباد تا سرانجام سال

دکتر بهنام رضا مخصوصی در گفتوگو با خبرنگاران، منطقه همدان، اظهار کرد: پایگاه دوم شهری فوریت های پزشکی سال جاری در اسرع وقت در محل بیمارستان امیرالمومنین علیه السلام راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد اداره حوادث و فوریت پزشکی دانشکده علوم پزشکی بعد از استقلال این دانشکده گفت: مرکز حوادث و فوریت پزشکی دانشکده در بازه زمانی تیرماه 1396 تا شهریورماه 1398 تعداد 3274 مأموریت انجام داده که از این تعداد، 2045 مأموریت شهری و 1229 مورد مأموریت به صورت جاده ای بوده است.

مخصوصی همچنین توضیح داد: مرکز حوادث و فوریت پزشکی دانشکده با 42 کارشناس شاغل، دارای 5 پایگاه و 6 کد فعال به همراه 8 دستگاه آمبولانس در شهرستان اسدآباد بوده که از این تعداد پایگاه یک پایگاه شهری و به ترتیب مابقی پایگاه ها در گردنه ، پیرملو، آجین و وندرآباد واقع شده اند.

وی در ادامه میانگین زمان رسیدن بر بالین بیمار در حوادث شهری این شهرستان را 4 دقیقه و 7 ثانیه و در حوادث جاده ای 8 دقیقه و 17 ثانیه برشمرد و مطرح کرد: این میزان میانگین زمان رسیدن بر بالین بیمار در حوادث شهری و جاده ای از نُرم کشوری کمتر و وضعیت شهرستان در این شاخص از وضعیت کشوری بهتر است. در حال حاضر میانگین زمان رسیدن بر بالین بیمار در حوادث شهری در کشور 8 دقیقه و در حوادث جاده ای 15 دقیقه است.

مخصوصی همچنین با اشاره به نزدیکی به ایام اربعین اعلام کرد: شایسته نیست در آستانه اربعین، شهرستان اسدآباد که در راستا اصلی بزرگراه کربلا قرار گرفته است، پد بالگرد نداشته باشد که به همین منظور پد بالگرد بیمارستان حضرت قائم(عج)، قبل از اربعین باید راه اندازی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 402

به "راه اندازی پایگاه دوم شهری فوریت های پزشکی اسدآباد تا سرانجام سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پایگاه دوم شهری فوریت های پزشکی اسدآباد تا سرانجام سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید