رئیس جمهور افغانستان خواهان برقراری آتش بس شد

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، به دنبال کناره گیری ناگهانی دولت آمریکا و نیروهای طالبان از روند گفتگوهای صلح افغانستان، اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور روز دوشنبه ضمن تأکید بر لزوم رعایت آتش بس از سوی طالبان بار دیگر خواهان برقراری صلح شد.

رئیس جمهور افغانستان خواهان برقراری آتش بس شد

اظهارات امروز اشرف غنی در دیدار با رهبران نظامی در کابل در شرایطی ایراد شد که کناره گیری ناگهانی دولت آمریکا از روند گفتگوها با طالبان آینده اقدامات انجام گرفته برای خاتمه دادن به جنگ 18 ساله آمریکا در خاک افغانستان و دستیابی به یک صلح پایدار را در هاله ای از ابهام فرو برد.

غنی با اذعان به اینکه صلح نمی تواند بدون قید و شرط باشد، گفت: ما برای گفتگوهای صلح آمادگی داریم اما اگر طالبان تصور می نماید که می تواند از ما زهرچشم بگیرد، به این مبارزان نگاهی بیاندازد. وی در ادامه با تکرار درخواست خود برای برقراری صلح گفت که صلح بدون آتش بس، غیرممکن است.

اشرف غنی همچنین روز گذشته (یکشنبه) با صدور بیانیه ای کوتاه به توقف مذاکرات آمریکا با طالبان واکنش نشان داد و بیان کرد: صلح واقعی با طالبان تنها زمانی به دست می آید که آن ها خشونت ها را متوقف نموده و حاضر باشند با حکومت افغانستان مذاکره نمایند.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور آمریکا روز شنبه بیان کرد که انفجار تروریستی اخیر در پایتخت افغانستان که به مرگ دهها تن از جمله یک تروریست آمریکایی منجر شد، نشان می دهد که مذاکره با طالبان به دلیل عدم توانایی آنان در رعایت موازین آتش بس، اقدامی بی فایده است.

ترامپ در یک پیغام توئیتری با اعلام تصمیم خود برای کناره گیری از روند مذاکرات صلح افغانستان و لغو دیدار برنامه ریزی شده اش با سران این گروه نوشت: اگر آنها [طالبان] نتوانند در جریان یک چنین مذاکرات صلح مهمی به یک آتش بس پایبند بمانند و حتی 12 فرد بی گناه را بکشند، پس احتمالاً فاقد قدرت کافی برای مذاکره بر سر یک توافق ارزشمند هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 326

به "رئیس جمهور افغانستان خواهان برقراری آتش بس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور افغانستان خواهان برقراری آتش بس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید