دیوید لینچ اسکار افتخاری دریافت می نماید

به گزارش کی آنلاین، یازدهمین دوره جوایز گاورنر آموزشگاه علوم و هنرهای سینمایی اسکار از اعطای جایزه افتخاری به چهار سینماگر از جمله دیوید لینچ کارگردان مطرح آمریکایی اطلاع داد.

دیوید لینچ اسکار افتخاری دریافت می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، دیوید لینچ، لینا ورتمولر (کارگردان ایتالیایی و اولین نامزد زن اسکار کارگردانی)، جینا دیویس (برنده اسکار بازیگری با فیلم دنیاگرد اتفاقی در سال 1988(و وس استودی (بازیگر و تهیه کننده تحسین شده آمریکایی)، چهار چهره سینمایی هستند که از سوی آموزشگاه به عنوان دریافت کنندگان جوایز افتخاری آموزشگاه اسکار معرفی شده اند.

لینچ، استودی و ورتمولر به پاس یک عمر فعالیت سینمایی خود جایزه اسکار افتخاری دریافت خواهند کرد و جینا دیویس به عنوان سی و نهمین دریافت کننده جایزه ژان هرشولت به پاس فعالیت های بشردوستانه مورد تقدیر قرار می گیرد.

مهم ترین دریافت کننده جایزه اسکار افتخاری سال جاری دیوید لینچ است که از زمان تحصیل در کنسرواتوار مؤسسه فیلم فیلم آمریکا، صاحب یکی از اصیل ترین و منحصر به فرد ترین صداها در عرصه سینمای آمریکا بوده است.

وی متولد سال 1946 میلادی، اوایل دهه 1970 وارد وادی فیلمسازی شد. مرد فیل نما اولین پیروزیت سینمایی او بود که نامزد هشت جایزه اسکار شد. این فیلم جایزه بهترین فیلم خارجی سزار فرانسه را نیز دریافت کرد.

او در اواخر دهه 80 با مارک فارست، تهیه کننده معروف برای ساختن سریال تلویزیونی توئین پیکس قرارداد بست. این مجموعه تلویزیونی در دهه 90 در شبکه ABC به نمایش درآمد و به پیروز ترین سریال تلویزیونی دهه 90 تبدیل شد. اخیراً نیز پس از حدود 30 سال فصل سوم آن منتشر شده است.

یکی از پیروز ترین آثار کارنامه سینمایی لینچ در قلب وحشی است که در سال 1990 پیروز به دریافت جایزه نخل طلای کن شد. در سال 1997 لینچ فیلم بزرگراه گمشده را ساخت. این فیلم در گیشه پیروزیتی به دست نیاورد و نقدهای متنوع مثبت و منفی دریافت کرد.

در سال 2001 بود که فیلم جاده مالهالند به عنوان یکی از آثار ماندگار لینچ به دنیای سینما آمد. این فیلم با نقش آفرینی نائومی واتس جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن و نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را برای لینچ به همراه آورد و در جوایز سزار فرانسه بهترین فیلم خارجی انتخاب شد. انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس فیلم جاده مالهلند را به عنوان بهترین فیلم دهه گذشته سینمای دنیا انتخاب کرد.

در سال 2005 لینچ در جشنواره کن اعلام نمود که در حال ساخت اولین پروژه دیجیتالی خود با نام امپراتوری درون است. این فیلم در سال 2006 اکران شد و منتقدان استقبال چشمگیری از آن داشتند؛ فیلمی که بنا بر گفته خود لینچ آخرین ساخته سینمایی او بوده است اما بعدها حرف خود را پس گرفت و گفت هیچکس نمی داند در آینده چه اتفاقی روی می دهد. وی در همان سال 2006 جایزه شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را نیز دریافت کرد.

لینچ پس از فیلم امپراطور درون در سال 2006، هیچ فیلم بلند دیگری نساخته اما چندی پیش چندی پیش فصل سوم شاهکار تلویزیونی خود یعنی سریال توئین پیکس را پس از یک وقفه 27 ساله رونمایی کرد.

مراسم یازدهمین دوره جوایز گاورنر آموزشگاه علوم و هنرهای سینمایی اسکار روز 27 اکتبر (5 آبان) برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 216

به "دیوید لینچ اسکار افتخاری دریافت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوید لینچ اسکار افتخاری دریافت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید