در پاریس کجا شیرینی بخوریم؟

به گزارش کی آنلاین، بهترین شیرینی فروشی های پاریس

برای تکمیل کردن یک پیاده روی طولانی در خیابان های سرزنده پایتخت فرانسه هیچ چیز بهتر از خوردن شیرینی در بهترین شیرنی فروشی های پاریس نیست. فرانسوی ها شهرت زیادی در آشپزی و تهیه غذاهایی با عطر و طعم خاص دارند که این هنرشان شامل درست کردن شیرینی های خوشمزه هم می گردد. آن ها دارای شیرینی های بسیار پیچیده و متفاوتی هستند که شهرت بسیاریشان از مرزهای این کشور فراتر رفته و در سراسر دنیا طبخ می گردد. از جمله این شیرینی های لذیذ باید به ماکارون، شیرینی ناپلئونی، انواع کراوسان، باگت های گرم و نان های آغشته به شکلات اشاره کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا سری به بهترین شیرینی فروشی های پاریس بزنیم و طعم شیرینشان را بچشیم.

در پاریس کجا شیرینی بخوریم؟

دسرهای فرانسوی

پایتخت فرانسه محل زندگی بهترین شیرینی پزهای دنیا است. ماری آنتوان کارم آشپز فرانسوی قرن دوازدهم تحولی اساسی در آشپزی این کشور ایجاد کرد و شیرینی های خوشمزه ای مانند شیرینی ناپلئونی، کروکمبوش (نوعی کیک عروسی سنتی فرانسوی که در واقعی هرمی از نون خامه ای و آبنبات همراه کارامل است) و رامانو توت فرنگی (پارفه ای از توت فرنگی های طعم دار شده با خامه هم زده) را مدیون او هستیم.

بهترین شیرینی فروشی های پاریس در حال حاظر پر جنب و جوش تر و فعال تر از همواره است. در ادامه نگاهی به این شیرینی ها که شامل تارت سیب ساده آماده شده توسط آشپز آمریکایی تا کیک های لیمویی مخصوص مخترع کرونات (ترکیبی از دونات و کراوسان) می گردد. سلامتی دندان و رژیم های چاقی را کنار بگذارید و راهی بهترین شیرینی فروشی های پاریس شوید.

اودت | Odette

Nobu Matsuhisa سرآشپز مشهور ژاپنی اولین رستورانش در شهر پاریس را سال 2016 افتتاح کرد، دقیقا بعد از این که نون خامه ای های اودت یکی از بهترین شیرینی فروشی های پاریس را خورد. نوبو گفت: در حالی که نون خامه ای یک دسر کلاسیک فرانسوی است اما سال هاست که از محبوبیت بالایی در ژاپن برخوردار است و سرآشپزهای ژاپنی آن را به عنوان یک غذای محلی پذیرفته اند.

این جا نون خامه ای های طلایی با عصاره های وانیلی، شکلات، انواع مغز و پسته و چای سبز پر می شوند. درست کردن آن ساده است اما هر بار که طعمش را می چشید گویی چیز جدیدی را تجربه می کنید.

آدرس: 77 rue Galande, 5th arrondissement

وبسایت: odette-paris.com

لُ موریس | Le Meurice

Cédric Grolet را می توان مغز متفکر این شیرینی فروشی دانست. با خلاقیت های او و کیفیت آماده سازی بالا ل موریس توانسته در فهرست بهترین شیرینی فروشی های پاریس قرار بگیرد. قدرت خلاقیت سدریک را می توان آن جا یافت که او کرونات را ابداع نموده است. شیرینی های این مغازه شبیه به میوه های تازه و انواع آجیل هستند.

به طور مثال همان طور که در تصویر می بینید شکل ظاهری شیرینی دقیقا شبیه به لیمویی است که حتی برایش برگ هم گذاشته شده است. داخل آن هم با موس لیمو پر شده در مرکزش هم مارمالاد قرار داده شده است. Dominique Ansel سرآشپز مشهور نیویورکی و صاحب برند Dominique درباره سدریک چنین می گوید: سال ها پیش زمانی را در پاریس بودن و سدریک هم عضوی از تیم ما بود، تماشای موفقیت های روز افزون او و جابه جایی مرزهای درست کردن دسر فوق العاده است.

آدرس: 228 rue de Rivoli, 1st arrondissement

وبسایت: dorchestercollection.com

پیر اِرمه | Pierre Hermé

Hélène Darroze سرآشپز دارای دو ستاره میشلین درباره پیر ارمه چنین می گوید: پیکاسوی شیرینی پزی. شیرینی مورد علاقه او در کافه Plaisir Sucré داکواز است. داکواز نوعی کیک چند لایه درست شده با پودر بادام، بیسکوییت با فندق های ترد، ویفرهای نازک شیر شکلاتی، گاناش شیر شکلاتی و خامه شیر شکلاتی است. آن ها در بافت، تعادل مزه و میزان شیرین بودن عالی هستند و می توان گفت پیر ارمه معنی شیرینی در فرانسه را عوض نموده است.

آدرس: 4 Rue Cambon, 1st arrondissement

وبسایت: pierreherme.com

لُ پاستری د ِ رِو | La Pâtisserie des Réves

یکی از باکلاس ترین و بهترین شیرینی فروشی های پاریس که فعالیت خود را از سال 2009 شروع نموده است و شیرینی های Philippe Conticini مانند جواهراتی کوچک و رنگارنگ در مغازه قرار داده شده اند. Fabian von Hauske سرآشپز متخصص دسرهای خوشمزه در رستوران Noma کپنهاگ، Contra و Wildair نیویورک می گوید که سنت اونوره های اینجا بهترین شیرینی است که تا به حال خورده است.

سنت اونره نوعی شیرینی خامه ای همراه با میوه های فصل و خمیر پای است. خمیر بریزه، خمیر کلمی، کرم سنت اونره، خامه قنادی و کامپوت مواد اولیه شیرینی هستند. نون خامه ای های کاراملی و لایه های ترد و لطیف از خصوصیات شیرینی های این جا هستند و نمونه آن را نمی توانید هیچ جایی پیدا کنید.

آدرس: 93 Rue du Bac, 7th arrondissement

وبسایت: lapatisseriedesreves.com

استورر | Stohrer

استورر علاوه بر این که یکی از بهترین شیرینی فروشی های پاریس است بلکه قدیمی ترین در این شهر هم هست. Nicolas Stohrer شیرینی پز مخصوص لوئی پانزدهم بود و این مغازه را سال 1730 افتتاح کرد. محصولات استورر کلاسیک هستند و می توان بازتابی از سنت های فرانسه را در آن دید. یکی از محبوب ترین شیرینی های آنان Puit dAmour نام دارد. در این شیرینی کیک پفی لایه پایین قرار داده می گردد و روی آن خامه شیرینی پزی وانیلی و کارامل ریخته می گردد. آشپز مشهور انگلیسی Pascal Aussignac در این باره می گوید: خیلی خامه ای، خیلی قدیمی و خیلی فرانسوی. اگر رژیم دارید به هیچ وجه سراغ آن نروید.

آدرس: 51 Rue Montorgueil, 2nd arrondissement

وبسایت: stohrer.fr

لُ پاستری سیریل لینیاک| La Patisserie Cyril Lignac

Tom Aikens سرآشپز دارای ستاره میشلین درباره این مورد از بهترین شیرینی فروشی های پاریس چنین می گوید: من سه بار در سال به پاریس سفر می کنم و هر بار سری هم به این مغازه می زنم. هر روز کراوسان تازه، باگت و شیرینی های شکلاتی طبخ می شوند و معروف ترین محصول آن ها Equinoxe نام دارد.

شیرینی مشهور Benoît Couvrand که با خامه وانیلی درست شده و در میانش کارامل کره ای شور قرار داده شده است. اطرافش هم بیسکوییت های ترد Speculoos قرار می دهند. همه آن ها با پوششی خاکستره همراه به سه نقطه قرمز رنگ کاور می شوند.

آدرس: 2 rue de Chaillot, 16th arrondissement

وبسایت: gourmand-croquant.com

نان و ایده ها | Du Pain et des Idées

آن ها از زمان افتتاح در سال 2002 کسب و کار نانوایی همسایه شان هم بسیار رونق گرفته است. شهرت اصلی این مورد از بهترین شیرینی فروشی های پاریس به خاطر اسکارگوهای خوشمزه اش است. اسکارگو در فرانسه به معنی حلزون است. آن ها شیرینی هایی به شکل حلزون می پزند که در هر فصل محتویات و مزه های متفاوتی دارد اما شهرت اصلی دستپخت سرآشپز Christophe Vasseur به خاطر اسکارگوهای شکلاتی و پسته ای اش است. Pierre Koffmann در این باره می گوید: خوشمزه ای که خوردنش با احساس گناه همراه است. طعمی متشکل از پسته و خامه شیرینی پزی، تکه های شکلات و کره که مکمکلی فوق العاده برای یکدیگر هستند.

آدرس: 34 Rue Yves Toudic, 10th arrondissement

وبسایت: dupainetdesidees.com

سباستین گودار | Sebastien Gaudard

Sebastien Gaudard به گفته منتقدان سرشناس کشور فرانسه یکی از بهترین شیرینی فروشی های پاریس را دارد. سرآشپز Daniel Rose در این باره چنین می گوید: بعضی سبک او را زیاده روی می دانند اما من فکر می کنم شیرینی های او طعمی خالص و پاریسی می دهد و دارای بهترین مواد تشکیل دهنده و ساده و رنگ های طبیعی هستند. در چای خانه کیک هایی هوس انگیز به نمایش گذاشته شده اند.

آدرس: 1 rue des Pyramides, 1st arrondissement

وبسایت: sebastiengaudard.com

ژان پول اون | Jean-Paul Hévin

Jean-Paul Hévin مهارت شکلاتی اش را در ژاپن کسب نموده و به خاطر زیبایی کارهایش شهرت دارد. Jason Atherton در این باره چنین می گوید : هر بار که در پاریس هستم سری هم به این مغازه می زنم. محصول مشهور آنان Pomme de Terre نام دارد و شیرینی عجیبی با مخلوط گاناش شکلاتی که از بیرون شبیه به سیب زمینی به نظر می رسد. داخل آن پوست پرتقال، گردو و کشمش ریخته می گردد.

آدرس: 231 Rue Saint Honoré, 1st arrondissement

وبسایت: jeanpaulhevin.com

پولین بیکری | Poilâne Bakery

Poilâne به خاطر نان های لذیذ و خوشمزه اش شناخته شده است و معمولا روی آن ها با حرف P امضا زده می گردد. اما سر آشپز Jim Lahey معتقد است که تارت سیب او چیز دیگری است. آن ها بسیار ساده و کره ای هستند. اندازه آن ها هم بسیار مناسب است و دقیق اندازه دستتان هستند. احتمالا قبل از خروج از مغازه تمام تارت را خورده اید و دیگر چیزی در دستتان نمانده است.

آدرس: 8 rue du Cherche-Midi, 6th arrondissement

وبسایت: poilane.com

آنجلینا | Angelina

سالن آنجلینا طراحی داخلی خاص خودش را دارد و شهرت زیادی به خاطر شکلات های داغ غلیظش بدست آورده اما باید بگوییم که مونت بلانک دلیل اصلی محبوبیت این مورد از بهترین شیرینی فروشی های پاریس است. Eric Ripert سرآشپز مشهور در این باره چنین می گوید :شیرینی های ساده با تضاد خوشمزه ای از مزه ها که به اندازه کافی شیرین هستند. کره های میوه ای همراه با خامه های سبک همزده که عصاره شاه بلوط رویشان ریخته شده و تمامی این ها را در کنار هم شبیه به لانه پرنده تزیین نموده اند.

آدرس: 226 rue de Rivoli, 1st arrondissement

وبسایت: angelina-paris.fr

موکوناتز | Mokonuts

در مغازه دنجی کنج چهار راه Bastille زن و شوهری به نام های Moko Hirayama و Omar Koreitem رستورانی خاورمیانه ای را اداره می نمایند که غذاهایی مانند تبوله را سرو می نماید. اما دسرهای Hirayama آن قدر خوشمزه است که آن ها در فهرست بهترین شرینی فروشی های پاریس قرار گرفته اند. کوکی های شکلاتی او بسیار مشهور هستند و سر آشپز سه ستاره میشلین در این باره گفته : طعم آن با تمام شیرینی هاییی که فرانسوی ها تا به حال خورده اند متفاوت است، اما آن ها لذیذ هستند. آن ها به صورت روزانه پخته می شوند و به همین دلیل نرم و ترد هستند و شکلاتشات در دهان آب می گردد.

آدرس: 5, rue Saint-Bernard, 11th arrondissement

بل سوکره | Ble Sucré

کیک مادلن نوعی کلوچه سنتی متعلق به شمال کشور فرانسه است و اصولا مردم شهرهای کومرسی و لیودون متخصصان اصلی در طبخ آن هستند. این کیک های اسفنجی کوچک در قالب هایی به شکل صدف درست می شوند و در واقع بدون داشتن چنین قالب های نمی توانید کیک مادلن را درست کنید. مواد اصلی تشکیل دهنده آن کره، انواع و اقسام آجیل ها و به ویژه بادام هستند. بعضی نیز خلال لیمو را در آن ترجیح می دهنو جالب است بدانید شهرت این مورد از شیرینی های خوشمزه فرانسه به حدی است که مارسل پروست در رمان مشهور خود به نام در جستجوی زمان از دست رفته از آن نام برده است.

اما این رستوران که یکی از بهترین شیرینی فروشی های پاریس است در درست کردن کیک مادل استاد است و Fabrice e Boudrat آشپز سابق سه ستاره شیرینی پزی میشلین در این باره گفته که : طعم آن ساده و در عین حال به یاد ماندنی است، معمولا روی آن عصاره مرکبات ریخته می گردد و طعم کره مزه غالب کیک است.

آدرس: 7 rue Antoine Vollon, 12th arrondissement

وبسایت: blesucre.fr

سفر به فرانسه

سفر به شهر پاریس و کشور فرانسه رویایی است که می تواند به حقیقت بپیوندد. اگر شما هم می خواهید طعم خوشمزه محصولات بهترین شیرینی فروشی های پاریس را بچشید می توانید با استفاده از تورهای خبرنگاران راهی سفر شوید. اگر هم تمایلی به استفاده از تور ندارید امکان خرید آنلاین پرواز و رزرو هتل آنلاین برایتان وجود دارد.

منبع: bloomberg

منبع: الی گشت
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 295

به "در پاریس کجا شیرینی بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پاریس کجا شیرینی بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید