خبرنگاران مدیر پرستاری: 30 درصد پرستاران البرز به کووید 19 مبتلا شدند

به گزارش کی آنلاین، کرج - خبرنگاران - مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز در این استان حدود 30 درصد پرستاران به کووید 19 مبتلا شده اند.

خبرنگاران مدیر پرستاری: 30 درصد پرستاران البرز به کووید 19 مبتلا شدند

دکتر سیما فیض اله زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: بعضی از پرستاران بیش از یک بار به کرونا مبتلا شده و حتی تعدادی والدین خود را براثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.

وی گفت: 2 نفر از بانوان پرستار به نام های کبری باقری و فاطمه شفیعی به خیل شهدای سلامت کشور پیوستند.

این مسوول به ضریب نیروی پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی در استان را 1.1 درصد مطرح کرد و اضافه نمود: این شاخص در کشور 2.2 درصد است.

فیض اله زاده اضافه نمود: به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت استان البرز 14 پرستار داریم که میانگین کشوری 19 پرستار است ؛ طبق شاخص سازمان جهانی بهداشت به ازای هر 10 هزار نفر 24 پرستار تعریف شده است .

وی با اشاره به دشواری های حرفه پرستاری گفت: این حرفه تحت هر شرایطی دارای سختی ها و دشواری های خاص خود است ضمن آنکه پرستاران تعطیلات زمستانی و تابستانی ندارند و نوبت کاری آنان فشرده است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: سال جاری سختی های شغل پرستاری بیشتر از ایام گذشته شد اما این قشر سختکوش از زیر بار مسوولیت و انجام وظیفه شانه خالی نکرد چرا که مردم نیز پناهی نداشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سال جاری250 پرستار در قالب استخدام رسمی و طرحی در البرز مشغول به کار شدند، گفت: پرستاران طرحی تا 2 می توانستند کار نمایند که این زمان به 30 ماه تمدید شد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهارداشت: همچنین 250 نفر دیگر نیز در قالب قرارداد شرکتی به پرستاران استان اضافه نموده شده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات خوبی که در دانشگاه علوم پزشکی البرز صورت گرفت تبدیل قرارداد های 89 روزه به شرکتی بود، گفت: قرارداد های 89 روزه ای که در ماه های اسفند سال گذشته و فروردین سال جاری داشتیم را تبدیل به نیروهای شرکتی کردیم و اکنون هیچ پرستاری با قرارداد 89 روزه در استان نداریم .

فیض اله زاده ادامه داد: انتظار می رود تعداد سهمیه استخدامی پرستاران استان بیشتر گردد و البرز را در این بخش ویژه ببینند تا پرستاران از قانون بهره وری بتوانند به طور کامل استفاده نمایند.

وی تاکید نمود: با توجه به اینکه قانون بهره وری پرستاران طی چند سال گذشته به تصویب رسیده اما تا اکنون پرستاران البرزی نتوانسته اند به سبب کمبود نیروی پرستار از این قانون بهره مند شوند.

اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان البرز دارای چهار هزارو 200 پرستار در بخش های مختلف درمانی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1396

به "خبرنگاران مدیر پرستاری: 30 درصد پرستاران البرز به کووید 19 مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیر پرستاری: 30 درصد پرستاران البرز به کووید 19 مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید