حمله 34 میلیارد دلاری کرونا به اپل

به گزارش کی آنلاین، خبرنگاران: میزان فروش اپل در سه ماهه اول سال جاری، چهار میلیارد دلار کاهش می یابد. اعلام این مساله، باعث سقوط 2.6 درصدی سهام اپل شد.

حمله 34 میلیارد دلاری کرونا به اپل

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری سی ان ان می نویسد: بعضی از شرکت های آمریکایی به سرمایه گذاران خود هشدار داده اند که میزان فروش سه ماهه اول سال 2020، به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش شدیدی خواهد داشت. اپل، مصداق شاخص این هشدار است.

این شرکت 1.4 تریلیون دلاری که درآمدی 67 میلیارد دلاری را برای بیلان سه ماهه اول خود پیش بینی نموده بود، در بیانیه ای گفت که انتظار ندارد بتواند در ماه مارس به این رقم فروش دست یابد و رقم تقریبی درآمد را تا 63 میلیارد دلار پایین آورد. بنابراین 4 میلیارد دلار ضرر خواهد داشت. اما این هشدار، برای اپل به قیمت از دست دادن 34 میلیارد دلار از ارزش سهامش تمام شد.

سی ان ان می نویسد:این شرکت تنها نگران ضربه به تقاضای محصوللات اپل در چین به دلیل بسته شدن تمام فروشگاه هایش در این کشور نیست. مسئله بزرگتر این است که اپل برای فراوری محصولات آیفون با مشکل جدی روبرو شده است. همچنین اقتصاددانان نگران اختلال در زنجیره عرضه کالاهای مختلف هستند.

اپل اعلام نموده است:در تمام چین، کار دوباره آغاز شده است. اما فرایند بازگشت به شرایط عادی فراوری، از آنچه که انتظار داشتیم، آهسته تر است.

سامیک چاترجی، تحلیل گر جی پی مورگان به سرمایه گذاران اعلام نموده است:چشم انداز بلندمدت شرکت اپل هیچ تغییری نحواهد کرد. چرا که آیفون هایی با امکان 5G که سال جاری به بازار می آیند، تقاضای بسیار زیادی دارند، همچنین اپل نیز کمتر از یک سال پیش به فروش محصولات خود در چین وابسته است.

اما با این حال سرمایه گذاران بسیار محتاط هستند. اپل روز دوشنبه پیش بینی خود از کاهش فروش را گفت و سهام آن روز گذشته(سه شنبه) 2.6 درصد سقوط کرد. این میزان کاهش ارزش سهام، به معنای از دست رفتن 34 میلیارد دلار از ارزش بازار آن است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 802

به "حمله 34 میلیارد دلاری کرونا به اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله 34 میلیارد دلاری کرونا به اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید