حزب آلمانی: بایدن در صورت پیروزی شدیدا درگیر آشفتگی های اجتماعی آمریکا خواهد شد

به گزارش کی آنلاین، نماینده بلند پایه حزب سبز آلمان با تاکید بر اینکه بایدن در صورت پیروزی در انتخابات با توجه به دو قطبی شدید در آمریکا شدیدا درگیر مسائل داخلی و آشفتگی های اجتماعی خواهد شد گفت: اروپا باید یاد بگیرد بدون آمریکا روی پای خود بایستد.

حزب آلمانی: بایدن در صورت پیروزی شدیدا درگیر آشفتگی های اجتماعی آمریکا خواهد شد

به گزارش گره بین الملل خبرنگاران، امید نوری پور، سخنگوی سیاست خارجی حزب سبز آلمان بر این عقیده است که جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات کارهای دیگری غیر از پرداختن به مناسبات با اروپا دارد.

وی همچنین گفت که آلمانی ها و اروپاییان باید یاد بگیرند همچنین بدون آمریکا سیاست امنیتی و خارجی خود را پیش ببرند.

سخنگوی سیاست خارجی حزب سبز آلمان تاکید نمود که آلمانی ها و اروپایی ها باید بالاخره یاد بگیرند در عرصه سیاست امنیتی و خارجی روی پای خود بایستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نتیجه انتخابات آمریکا هنوز تعیین نشده است، با این همه شواهد نشان می دهد که جو بایدن، نماینده دموکرات انتخابات ریاست جمهوری احتمالا پیروز میدان خواهد بود.

نوری پور با توجه به این مسئله گفت: ما باید این فرض را در نظر بگیریم که بعد از این رقابت نزدیک و با توجه به دو قطبی گسترده در ایالات متحده بایدن باید شدیدا به آشفتگی های اجتماعی در کشور خود بپردازد.

این سیاستمدار برجسته آلمانی تاکید نمود که بازگشت به رویکرد سیاست خارجی که در آن اروپا بتواند در سایه آمریکا از مسائل و بحران های دنیای عبور کند دیگر قابل انتظار نیست.

وی افزود: این انتخابات باید آخرین اعلام بیداری نه تنها برای ما در آلمان بلکه برای اروپا باشد مبنی بر اینکه باید روی پای خود بایستیم، و باید در کنار هم بایستیم تا بتوانیم حتی بدون آمریکایی ها سیاست خارجی و امنیتی خود را دنبال کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی همچنین از رفتارها و اظهارات ترامپ در روز و شب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قبل از سرانجام شمارش آراء خود را پیروز انتخابات نامیده بود ابراز حیرت و شگفتی نموده و گفت: صادقانه باید بگویم آنچه بیشتر من را متحیر کرد جایی بود که ترامپ این کار را کرد یعنی درست در وسط کاخ سفید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1308

به "حزب آلمانی: بایدن در صورت پیروزی شدیدا درگیر آشفتگی های اجتماعی آمریکا خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب آلمانی: بایدن در صورت پیروزی شدیدا درگیر آشفتگی های اجتماعی آمریکا خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید