جلوگیری از تبخیر آب های سطحی با یاری فناوری های نوین ایرانی

به گزارش کی آنلاین، واتک، شتابدهنده تخصص حوزه آب، با همکاری ستاد توسعه فناوری های آب خشکسالی، فرسایش و محیط زیست میخواهد با برگزاری یک فراخوان طرح و ایده، فناوری ها و روش های کاهش تبخیر آب های سطحی در کشور را توسعه دهد.

جلوگیری از تبخیر آب های سطحی با یاری فناوری های نوین ایرانی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تبخیر آب های سطحی یکی از چالش های اساسی کشور در حفظ منابع آبی است. واتک، شتاب دهنده تخصصی حوزه آب، با همکاری ستاد توسعه فناوری های آب خشکسالی فرسایش و محیط زیست میخواهد با برگزاری یک فراخوان نوآوری طرح و ایده، فناوری ها و روش های کاهش تبخیر آب های سطحی در کشور را توسعه دهد.

ایران سرزمین کم بارشی است و با توجه به پیغامدهای تغییرات اقلیمی باید برای برطرف چالش جدی کم آبی در استان های مختلف کشور از هر طریقی جلوی هدر رفت آب را گرفت. طبق آمارها، متوسط میزان بارندگی سالانه دنیا حدود 850 میلی متر و این مقدار در ایران 250 میلی متر و چیزی کمتر از یک سوم متوسط میزان بارندگی سالانه دنیا است.

این در حالی است که متوسط ظرفیت تبخیر سالانه در دنیا 700 میلی متر و در ایران برابر با 2 هزار و 100 میلی متر است و این موضوع نشان می دهد که تبخیر سالانه در ایران سه برابر متوسط تبخیر سالانه دنیای است و این موضوع نشان می دهد که محدودیت و کمبود منابع آبی در ایران نسبت به دنیا بسیار حاد و جدی تر است.

از اهداف اصلی این رویداد آموزش تیم های فناور، ایجاد و رشد فناوری ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه توسعه فناوری های مرتبط با حفظ منابع آب های سطحی است.رویداد کاهش تبخیر آب های سطحی یک برنامه برنامه شتاب دهی است که میخواهد با شناسایی ایده ها و طرح های نوین و یاری به توسعه و تجاری سازی این فناوری ها گامی موثر در کاهش تبخیر آب های سطحی و ذخیره سازی آن ها بردارد.

تیم های برگزیده علاوه بر دریافت جایزه 15 میلیون تومانی از خدمات متنوعی از جمله فضای کاری و آزمایشگاهی، تامین سرمایه اولیه، آموزش های کسب و کار و استفاده از شبکه واتک و ستاد توسعه فناوری های آب خشکسالی فرسایش و محیط زیست برای توسعه کسب و کار خود بهره مند خواهند شد.

گفتنی است؛ علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت ایده ها و طرح های خود به وبسایت شتاب دهنده واتک به نشانی watech.ir مراجعه نموده یا با شماره 66159926 -021 تماس حاصل کنند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 695

به "جلوگیری از تبخیر آب های سطحی با یاری فناوری های نوین ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از تبخیر آب های سطحی با یاری فناوری های نوین ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید