جزییات حذف ارز ترجیحی در بودجه سال آینده

به گزارش کی آنلاین، سخنگوی کمیسیون مالی مجلس گفت: باید حذف ارز ترجیحی به صورت گام به گام انجام گردد و نباید تغییر در نحوه پرداخت یارانه منجر به گرانی گردد.

جزییات حذف ارز ترجیحی در بودجه سال آینده

به گزارش مهر، غلامرضا مرحبا درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی پیرامون ارز ترجیحی، گفت: طبق مصوبه مجلس، فقط قرار است نحوه پرداخت یارانه بعضی از کالا ها تغییر یابد.

وی بیان نمود: بر اساس این مصوبه، دیگر ارز 4200 تومانی داده نمی گردد، بلکه ارز به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی داده می گردد و مابه التفاوت آن هم به صورت ریالی پرداخت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: البته مجلس شورای اسلامی در این مصوبه یک شرط مهم گذاشته است، مبنی بر اینکه سطح قیمت ها نباید از قیمت های شهریور 1400 بالاتر برود.

مرحبا ادامه داد: توجه به معیشت مردم برای مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است و نباید تغییر در نحوه پرداخت یارانه باعث گرانی کالا های اساسی گردد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که دولت راه حل های جایگزین را در نظر نگیرد، فرآیند پرداخت ارز ترجیحی ادامه خواهد داشت، گفت: مجلس اختیار این کار را به دولت داد که خودش راه حل جایگزین را معرفی کند، اما تاکید ما بر آن است که نباید این موضوع روی معیشت و سفره مردم تاثیر منفی بگذارد.

سخنگوی کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: تخصیص ارز 4200 تومانی مسائل زیادی را برای کشور به وجود آورد، اما نباید این ارز یک دفعه حذف گردد و باید ابتدا راه حل های جایگزین در نظر گرفته گردد تا به بخش های مختلف جامعه فشاری وارد نگردد.

مرحبا بیان نمود: ضروری است حذف ارز ترجیحی به صورت گام به گام انجام گردد و برای یاری به اقشار آسیب پذیر هم باید راه حل های جایگزین انتخاب گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2079

به "جزییات حذف ارز ترجیحی در بودجه سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات حذف ارز ترجیحی در بودجه سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید