توافق مرکل و لوکاشنکو درباره کمک به حل بحران پناهجویان

به گزارش کی آنلاین، رئیس جمهوری بلاروس و آنگلا مرکل مذاکرات تلفنی مفصلی درباره مشکل پناهجویان در مرز بلاروس با برخی کشورهای اروپایی انجام داده و در خصوص ادامه تماس ها و ارائه کمک های لازم برای حل این بحران به توافق رسیدند.

توافق مرکل و لوکاشنکو درباره کمک به حل بحران پناهجویان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس و آنگلا مرکل کفیل موقت صدراعظمی آلمان روز دوشنبه مذاکراتی تلفنی انجام داده و بطور مفصل بحران کنونی پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان را بررسی کردند.

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری بلاروس، درجریان این مذاکرات که حدود 50 دقیقه بطول انجامید، برخی مسائل در روابط مینسک و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، و در وهله نخست شرایط پناهجویان از کشورهای خاورمیانه در مرزهای مشترک بلاروس با لهستان، لیتوانی و لتونی مورد بحث قرار گرفته، راه های ممکن برای حل و فصل این مشکل به منظور کاهش وخامت اوضاع بررسی شد.

رهبران بلاروس و آلمان در انتها در خصوص ادامه تماس ها و ارائه کمک های لازم برای حل و فصل بحران کنونی توافق کردند.

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه یکی دو روز قبل یادآوری کرده بود که لوکاشنکو و خانم مرکل اعلام آمادگی کرده اند که با یکدیگر درباره مشکل مهاجرین گفتگو کنند. وی ابراز امیدواری کرده بود که این مذاکرات بزودی اجرا شده و بتواند نتیجه بخش باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1891

به "توافق مرکل و لوکاشنکو درباره کمک به حل بحران پناهجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق مرکل و لوکاشنکو درباره کمک به حل بحران پناهجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید