تسلا پذیرش بیت کوین را به دلایل زیست محیطی متوقف کرد

به گزارش کی آنلاین، سه ماه پس از اعلام تسلا مبنی بر پذیرش رمزارز بیت کوین برای خرید خودروهای الکتریکی، این خودروساز به طور ناگهانی و به دلایل زیست محیطی فرایند خود را تغییر داده است.

تسلا پذیرش بیت کوین را به دلایل زیست محیطی متوقف کرد

ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل تسلا روز گذشته در توییتر گفت که با توجه به نگرانی درباره انرژی مصرفی توسط رایانه ها برای محاسبات و استخراج بیت کوین (Bitcoin)، پذیرش این رمزارز برای فروش خودرو را متوقف نموده است.

ماسک نوشت: رمزارز از بسیاری جهت ها ایده خوبی است و ما معتقدیم که آینده امیدوارنماینده ای دارد اما نمی تواند برای محیط زیست هزینه بردار باشد. اما نگران افزایش سریع استفاده از سوخت های فسیلی برای استخراج و معاملات بیت کوین، به ویژه زغال سنگ هستیم که دارای بدترین میزان انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به هر نوع سوخت دیگری است.

در ابتدای امسال میلادی، تسلا گفت که 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری نموده است و ایلان ماسک، از نقشه این شرکت برای پذیرش رمزارز به منظور فروش خودرو اطلاع داد. کمی بعدتر تسلا حدود 300 میلیون دلار از دارایی های بیت کوین خود را فروخت و از سود حاصل از آن درآمد پایین خط فراوری خود در سه ماهه اول سال میلادی را جبران کرد.

پس از تصمیم اخیر، ایلان ماسک گفت: تسلا هیچ بیت کوینی نمی فروشد و ما قصد داریم به محض انتقال این ارز دیجیتال به بستر انرژی پایدارتر، از آن برای معاملات استفاده کنیم.

طبق اعلام کوین دسک، پس از این سخنان ایلان ماسک، قیمت بیت کوین اندکی کاهش داشت. هم زمان با اوج دریافت ارزش رمز ارزها، میزان انرژی استفاده شده ارزهای دیجیتال به طور فزاینده ای آنالیز می گردد. بعضی تخمین ها استفاده از انرژی بیت کوین را بیش از میزان مصرف انرژی کل کشور آرژانتین بیان می نمایند.

بیل گیتس در ماه فوریه گفته بود: بیت کوین در هر معامله بیش از هر روش دیگری که برای بشر شناخته شده است، از برق استفاده می نماید و بنابراین از دید آب وهوایی چیز خوبی نیست.

ماسک اما ضمن بیان توقف پذیرش بیت کوین، گفت که این شرکت به دنبال رمزارزهای دیگری هم خواهد بود که مصرف انرژی پایین ترین نسبت به بیت کوین داشته باشند. برای نمونه او نگاه مثبتی به دوج کوین (Dogecoin) دارد که در ابتدا به عنوان یک شوخی شروع شد اما اکنون ارزش آن افزایش چشمگیری یافته است.

عکس کاور: فروشگاه های تسلا فروش خودروهای این شرکت را با بیت کوین متوقف کردند.

Credit: Lam Yik Fei/The New York Times

منبع: NY Times

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1650

به "تسلا پذیرش بیت کوین را به دلایل زیست محیطی متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا پذیرش بیت کوین را به دلایل زیست محیطی متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید