تداوم بارش های پراکنده و رگبار بهاری در بعضی مناطق کشور

به گزارش کی آنلاین، تهران- خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد بارش های پراکنده بهاری تا سه روز آینده در نقاط مختلف کشور ادامه دارد که در بعضی نقاط گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد همراه است.

تداوم بارش های پراکنده و رگبار بهاری در بعضی مناطق کشور

فریبا گودرزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی خبرنگاران اضافه کرد: برای سه روز آینده با عبور امواج کم دامنه تراز میانی در بعضی از نقاط نوار شمالی و نیمه شرقی سبب بارش های پراکنده می گردد.

وی گفت: امروز بعدازظهر (16 اردیبهشت) برای استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، کرمان، اصفهان، ارتفاعات البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رگبار پراکنده گاهی همراه با وزش باد و رعدوبرق پیش بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: فردا این شرایط در استان های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز، مازندران و گلستان پیش بینی می گردد، چهارشنبه گاهی ناپایداری همراه با بارش های پراکنده را در ارتفاعات زاگرس در کردستان، کرمانشاه، همدان و مرکزی انتظار داریم.

به گفته وی از بعدازظهر امروز و فردا بخش های مرکزی و شرق خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

وی گفت: از امروز تا آخر هفته شاهد افزایش تدریجی دما در غرب سواحل دریای خزر به ویژه استان های مازندران و گیلان خواهیم بود.

** وزش باد در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: آسمان تهران امروز صاف بعدازظهر افزایش ابر با وزش باد همراه خواهد بود، کمینه دمای امروز پایتخت 17 درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به 27 درجه بالای صفر می رسد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای 3 درجه بالای صفر و اهواز 38 درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرم ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

علمی 9014** 1055

منبع: ایرنا
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 193

به "تداوم بارش های پراکنده و رگبار بهاری در بعضی مناطق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بارش های پراکنده و رگبار بهاری در بعضی مناطق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید